اتحاد نظامی دریایی میان کشورهای منطقه و تاثیر آن بر وضعیت جهان!

دو روز پیش ایران اعلام کرد که در پی ایجاد اتحاد نظامی میان کشورهای حاشیه خلیج پارس و شمال دریای هند است تا نیروهای غربی را از دریاهای منطقه بیرون بکنند. با توجه به خروج هفته پیش امارات متحد عربی از اتحاد نظامی غرب در منطقه؛ معلوم نیست این اتحاد میان کشورهای منطقه تا چه حد پیش رفته است. اما خبر دیروز رادیو سوید مبنی بر پیشنهاد چرخش دوباره غرب به طرف آمریکا، نشان از ضعف غرب دارد؛ و اینکه باید نیروهایشان را در برابر اکثریت کشورهای جهان که خواستار رهایی از دیکتاتوری استعماری مذهبی صهیونیستی غرب هستند،‌ رویهم بگذارند؛ که البته همین نوع اتحادها زنگ خطر حیات استعماری آنهاست.

اگر این اتحاد نظامی صورت عملی واقعی بگیرد، قدمی بسیار جدی در استقلال کشورهای منطقه که پایه آزادی‌های اساسی می‌باشد، صورت گرفته است؛ و به تمام جنگ‌های ویران‌گر میان مذاهب مختلف اسلامی که توسط غرب و مخصوصا اسرایل دامن زده می‌شد و می‌شود، پایان داده خواهد شد.

از چند دهه پیش همواره تاکید داشته‌ام:

اگر دو همسایه دایم شیشه‌های یکدیگر را بشکنند پس از مدتی آنها ورشکست و شیشه‌گر پولدار می‌شود. پس شیشه‌گر برای ثروت خود جنگ میان آنها را با هر ترفندی (دمکراسی، آزادی، حقوق بشر و …) پیگیری می‌کند.

شعارهای به ظاهر زیبا اما حیله گرانه (دمکراسی، حقوق بشر و … زن، زندگی، آزادی) را که غرب با تمام قوا و با هر شیوه آشکار و‌ نهان و‌ از زبان‌خود و یا دولت‌ها/مردمان منطقه مطرح می‌کند، باید از همین زاویه اختلاف پراکنی و ایجاد جنگ داخلی کشورها و جنگ با همسایگان دید.

بدون هیچ تردیدی این اتحاد منطقه‌ای سایر مناطق جهان را هم هشیار خواهد کرد. نقش مثبت چین در این اتحاد کاملا دیده می‌شود و اینکه چین می‌تواند واسطه ایجاد چنین اتحادهایی در مناطق دیگر باشد.

تمام اینها به روشنی نشان می‌دهند که در شلوغی های چند ماه پیش ایران، دست غرب در کار بود تا کار به این مراحل که پایان سلطه غرب و صهیونیست‌ها بر جهان است نرسد؛ اما موفق نشدند. زیرا اکثریت قاطع مردم ایران به این مسیله آگاه بودند و فریب شلوغ کنندگان را نخوردند و از آنها حمایت نکردند و غرب شکست خورد.

۴ ژون ۲۰۲۳

۱۴ خرداد ۱۴۰۲

اپسالا – سوید

م. حسن بایگان

USAIran