در اخبار دیروز عکسهایی از حضور جنگندهای پاکستان در عربستان منتشر شده بود.
اما نباید این حضور را به معنای آمادگی مقابله پاکستان با ایران دانست؛ بلکه پاکستان جایگزین آمریکا شده است و دست آمریکا از عربستان در حال بریده شدن است.
ضربات ایران بر پایگاههای نظامی آمریکا در شیخ نشینها باعث فرار آمریکا از این کشورها به اسرایل شد. حال جای او را پاکستان گرفته یعنی اینکه دیگر آمریکا جایگاه اصلی را در عربستان ندارد.
ایران باید از این موقعیت استفاده بکند و شکاف میان عربستان با امریکا را با نزدیکتر شدن به عربستان و پاکستان بیشتر بکند. هرچقدر متحدان آمریکا و اسرایل در منطقه کمتر بشوند برای ایران و صلح در منطقه بهتر است.
سه شنبه
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۵
۱۹ مای ۲۰۲۶
فیلسوف صاحب مکتب
م. حسن بایگان
اپسالا ـ سوید
