آمریکا بسیار آسان تلفن هواوی را شکست

   قدرت آمریکا موارد بسیار زیادی مانند نظامی، مالی – تجاری، علمی – تکنیکی -صنعتی، فضایی و… را به شکل بسیار گسترده‌ای شامل می‌شود.

دراینجا می‌خواهم فقط به یک نکته بپردازم و آن قسمتی از قدرت تکنیکی است.

اخیرا می‌خواستم تلفن بخرم یک سوال ساده از فروشندگان کردم:

آیا می‌توانم با خرید هواوی به سپرده‌هایم (عکس ها و…) در “ابر گوگل/فضای گوگل” دست بیابم؟

پاسخ صریح:

خیر، از طرف آمریکا ارتباط گوگل با هواوی قطع است.

پس یک تلفن “سامسونگ گالکسی اس ۲۱” خریدم اما اتفاقی برای آن افتاد. سپس یک تلفن چینی “شوامی – ام آی – ۱۱آی” خریدم که در مقایسه بسیار بهتر از آن سامسونگ است و البته به گوگل هم وصل می‌باشد.

   در این مدت داشتم به این فکر می‌کردم که چین می‌بایست راه نجاتی از مشکل وابستگی به تکنیک‌های آمریکا بیابد وگرنه همواره مانند کره، ژاپن، اروپا و… اسیر و برده و بنده آمریکا خواهد ماند و هرگاه آمریکا اراده بکند او را و هر صدای اعتراض دیگری یا خطر رشد از جانب نیرو/کشور دیگری را به سادگی و‌ بدون نیاز به جنگ نظامی خرد می‌کند.

واضح است که:

“در سیاست دوست و دشمن وجود ندارد، دراین حال همه دوست و همه دشمن هستند.”

مخصوصا آمریکا که در این چند دهه نشان داده با فریب و شیادی تمام عیار یا دزدی علنی (ماجرای تعهد باز پرداخت طلا در برابر دلار)، به ثروت و قدرت رسید و سپس

زیر همه چیز زد و با تکیه قدرت نظامی (که ازهمین دزدی و شیادی بدست آورده بود)

همه را تهدید کرد و ده ها سال جنگ (مرگ و فلاکت) را بر تمام جهان تحمیل نمود.

   اکنون با دشمنی‌ی که میان ایران و اسرائیل هست هیچگاه مشکل آمریکا با ایران حل نخواهد شد در نتیجه هیچ قرارداد و یا… با آمریکا قابل اعتماد و اعتبار نیست و هرلحظه ممکن است آمریکا دو باره زیر آن زده و تمام تحریم‌ها و… را باز گردانده چیزی هم بر آنها اضافه بکند.

   در حین تنظیم تلفن جدید “شوامی” چینی متوجه شدم که ظاهرا سیستمی “ابری” مانند گوگل براه انداخته که در رابطه با گوگل نیز است و احتمالا بتوان آنچه در “ابر گوگل” هست به “ابر شوامی” منتقل کرد. اما اینکه “شوامی” و سسیستم‌اش چقدر مستقل باشد و در صورت نیاز یا برای استقلال کامل از وابستگی به آمریکا چقدر قدرت دارد را نمی‌دانم. لیکن این نکته حتما در رابطه با بسیاری مسایل و از جمله ورود سرمایه‌های غربی به چین قرار می‌گیرد.

   اگر چین همانند سایر کشورها از تمام جنبه‌های مختلفی که نام بردم و قدرت آمریکا را تشکیل می‌دهد رها نشود راه به جایی نخواهد برد. پس همزمان با جنگ اقتصادی – تجاری باید جنگ علمی را هم خیلی سریع پیش ببرد.

   البته چین نشان داده که در این راه نیروی زیادی گذاشته و پیشرفت‌های خوبی داشته است که نمونه‌های اخیر آن در امور فضایی از جمله فرستادن سفینه و سه فضانورد و همچنین در زمینه انرژی هسته‌ای انجام هم‌جوشی هسته ای “فوژن” با درجه حرارت ده برابر خورشید (بیشتر از ۱۲۰ میلیون درجه سانتی گراد) و حدود ۱۰۰ ثانیه بود؛ که در این مورد در جهان پیش‌گام است.

   انجام چنین کاری بسیار پیچیده و در عین حال بسیار بسیار خطرناک است. زیرا درجه حرارت بالای صد میلیون سلسیویس می‌تواند همه چیز را در یک لحظه ذوب بکند.

تفسیر سیاسی

   با کمی دقت به این نکات متوجه خواهیم شد که شاید بیشتر از اینکه ایران نیازمند به چین باشد چین نیازمند همکاری و حمایت/اتحاد سیاسی ایران است.

و بر همین مبنا آمریکا نیازمند ایران و نگران از پیوستن ایران به اتحاد چین و روسیه است.

   ایران در این بازی‌های سیاسی ابدا دستش خالی نیست. پس می‌بایست از این تضادها حداکثر استفاده را ببرد.

   امکانات ایران برای چانه زنی در این زمان از ژاپن، کره، هند و… و حتی کشورهای اروپایی بسیار فراتر است و اگر کمی دقت بخرج بدهد می‌تواند آنقدر امتیاز بدست بیاورد که از بسیاری از این کشورها پیش بیفتد.

حسن بایگان

ژوین ۲۰۲۱   تیر ۱۴۰۰

اپسالا – سوید

USAIran