آیا آمریکا واقعا در مسیر ورشکستگی افتاده؟ یا می‌خواهد طلب‌های چین، عربستان و… را از میان ببرد؟

– از حدود دو دهه پیش نوشتم آمریکا ورشکسته شده است. شاید بهمین دلیل سعی داشت با جنگ‌های بزرگ در منطقه خود را نجات بدهد. ولی نتیجه کاملا برعکس شد زیرا در محاسبه قدرت ایران کاملا اشتباه کرده بود.

– حدود ۱۵ سال پیش که بانک‌های آمریکا اعلام ورشکستگی کردند نوشتم:

شیوخ عربستان حدود یک هزار و دویست ۱۲۰۰ میلیارد دلار در بانک‌های آمریکا دارند که قصد داشتند نیمی از آن را به صورت پول اروپایی یورو در اروپا نگهدارند که آمریکا با اعلام ورشکستگی بانک‌ها، پول‌های شیوخ را به خطر انداخت. در نتیجه شیوخ عربستان عقب نشینی کردند و البته به دنبال آن مجبور شدند با هر سازی که آمریکا می‌زند برقصند که از جمله ایجاد چند جنگ در منطقه ( سوریه و…) و در آفریقا (سومالی و…) بود.

– همچنین برنامه ایجاد بانک اسلامی میان عربستان با ایران و سایرین به زباله‌دانی انداخته شد. ایجاد چنان بانکی منافع آمریکا و‌ غرب و البته در اساس منافع صاحبان بانک‌ها که بیشتر یهودیان صهیونیست بودند را به خطر می‌انداخت. و با فشار آمریکا دشمنی میان همسایگان به راه افتاد.

نکته:

کسانی که قدرت و قدرتمندان و‌ نقش آنها در جنگ‌ها و‌ فجایع اقتصادی و … در جهان را نمی‌دانند، و نمی‌دانند که چرا من همواره به این دشمن بزرگ انسانیت حمله می‌کنم از خطرناک‌ترین‌ها برای بشریت هستند، زیرا در دست همین مردمان به بازی گرفته می‌شوند تا با عقل و انسانیت مبارزه بکنند.

– پیشتر اشاره داشتم که آمریکا از قدرت نظامی خود برای سرکوب هر اعتراضی استفاده می‌کرد. مثلا اگر در آن موقع عربستان قصد مخالفت داشت نیروهای آمریکا که در تمام منطقه حضور داشتند آن کشور را به آتش می‌کشیدند و از آن بدتر یک کودتای داخلی به راه می‌انداختند که در نتیجه بیشتر این شیوخ کشته می‌شدند و پول آنها در بانک‌های یهودیان در آمریکا بالا کشیده می‌شد. اما اکنون ایران شیشه عمر و قدرت این دیو را شکست.

– نوشته بودم که چین نمی‌خواهد ورشکستگی آمریکا اعلام بشود، زیرا امکان دارد طلبش که حدود ده هزار ۱۰۰۰۰ میلیارد دلار است برباد برود.

– اکنون آمریکا دیگر قدر قدرت نظامی حتی یک‌سال پیش نیست. در منطقه هم حضور نظامی جدی ندارد و آن تعداد نیرویی هم که باقی گذاشته باید پیش از هر درگیری نظامی خارج بکند وگرنه آنها نابود و یا گروگان گرفته خواهند شد.

– آمریکا دیگر نمی‌تواند همانند سال‌ها حتی چند ماه و یا چند روز پیش با عربستان رفتار بکند زیرا اینبار او‌ متحدانی قوی (چین، ایران، روسیه …) در شرق دارد.

– آمریکا بیشتر از سی و یک هزار میلیارد دلار بدهی دارد که به بسیاری کشورهای جهان است (طلب چین فقط از بانک‌ها نیست بلکه اوراق قرضه دولتی هم دارد)، پس این مبلغ بسیار بیشتر از آن ۱۲۰۰ میلیارد دلار قبلی است یعنی اگر آمریکا بخواهد با اعلام ورشکستگی بانک‌ها این مبلغ ۳۱۰۰۰ میلیارد دلار را نابود بکند باید تعداد زیادی از بانک‌هایش اعلام ورشکستگی بکنند که شاید تمام پول آنها در این حد نباشد و در نتیجه با مشکل بسیار جدی روبرو خواهند شد.

– البته باید بسیاری قوانین مالی را هم بهم بریزد که کار به این آسانی‌ها نیست و آن زمان هم نیست که با گذاشتن ارتش خود جلوی کشورها آنها را وادار به تسلیم بکند.

– اکنون زور آمریکا فقط به اروپا و تعدادی کشورهای فقیر که با شرق متحد نشده‌اند می‌رسد. هرچند اروپا نیز به زودی خود را خواهد یافت و از خود چیزی نشان خواهد داد.

– تضاد میان صهیونیست‌ها، فروپاشی قدرت یهودیان صهیونیست حاکم بر جهان به تضعیف یا حتی پایان قدرت آنها در آمریکای شمالی و‌ جنوبی و اروپا و کشورهای مستعمره دیگر مانند ژاپن و کره شمالی و… خواهد انجامید.

– نکته اینجاست که اینبار اعلام ورشکستگی بانک‌ها به اروپا هم رسیده پس کار به همین سادگی نیست و فراتر از قدرت دولت آمریکاست.

– سرمایه داران یهودی دارند حتی از اسرایل خارج می‌شوند.

اشاره:

پیشتر نوشتم این سرمایه‌داران یهودی صهیونیست وطن ندارند و هر زمان منافع‌اشان ایجاب بکند پشت هر کشوری (آمریکا و اروپا) را خالی می‌کنند و حتی حاضرند به ایران و … بیابند تا ثروت اشان حفظ و بیشتر بشود.

نکته:

ایران، عربستان و … می‌توانند پیشنهاد آوردن سرمایه یهودیان به منطقه را بکنند اما با شروطی و نه اینکه مانند اروپا و آمریکا مستعمره آنها بشوند.

– شاید خواسته اسرائیل و در واقع سرمایه‌داران اسرائیل برای رابطه با شیخ‌نشین‌ها در همین رابطه یعنی فرار از اسرائیل و آمدن به دامان شرق باشد. که در این صورت حتما در توافق با چین هم بوده و‌ ایران نیز در جریان قرار داشته و بهمین دلیل سکوت اختیار کرد.

توجه:

شرکت‌های سیلیکون والی کنترل کامل بر تمام کامپیوترها (سخت افزار) و برنامه‌ها (نرم افزار) را دارند و بدین ترتیب بزرگترین تشکیلات جاسوسی می‌باشند که در خدمت سازمان‌های جاسوسی آمریکا به‌ویژه – آژانس امنیت ملی- هستند‌؛ در نتیجه حامی اصلی آنها دولت آمریکا است. پس چرا باید دولت آمریکا اجازه بدهد مهمترین ابزار جاسوسی‌اش از بین برود؟ آیا سیستم بهتری را ایجاد کرده است؟

– یا واقعا اقتصاد آمریکا فلج شده و‌ سرمایه‌داران آمریکایی به تضاد آشتی ناپذیر رسیده‌اند.

– آیا ارتباطی میان این ورشکستگی‌ها و امکان تجزیه آمریکا هست؟

توجه شود:

آبان سال آینده موضوع جدا شدن ایالت تگزاس (مهمترین ایالت نفتی آمریکا و‌ ایالتی ثروتمند) از آن کشور که توسط جمهوری‌خواهان درخواست شده، در سطح بالای حکومتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

– نقش انگلیس که خواستار ایالات ثروتمند آمریکا می‌باشد تا شاید دوباره قدرت پیشین را به دست بیاورد، چیست؟

– بعضی معتقدند آمریکا نه دو کشور بلکه باید ۱۵ کشور بشود.

– آیا کشورهایی مانند روسیه و ایران و … در متلاشی کردن آمریکا نقش بازی می‌کنند؟

نکته اقتصادی اینجاست:

– در صورت تجزیه آمریکا، کدام یک مسئول پرداخت بدهی‌ها مخصوصا بدهی‌های خارجی است؟

– و اگر قرار شد همه بپردازند، چگونه بدهی میان آنها تقسیم می‌شود. شاید هیچکدام هیچ‌ بدهی به عهده نگیرد!

– شاید تمام مشکلات آمریکا به همین بدهی‌ها و بدی جدی اقتصادی مربوط می‌شود.

در این میان همانطور که سال‌ها پیش نوشتم:

احتمال قوی سرمایه‌داران یهودی صهیونیست که هیچ کشوری را کشور خود نمی‌دانند سرمایه‌های خود را به چین و جناح شرق منتقل می‌کنند و آمریکا و مردم آنرا با دنیایی بدهی و … باقی می‌گذارند. در آن صورت آمریکا شاید به یکی از فقیرترین کشورهای دنیا تبدیل بشود. که تنها راه نجات آن بخشیدن بخش‌هایی از کشورهای جدید و یا صنایع یا … به کشورها و سرمایه‌داران شرق باشد!!!

دنیا در حال تغییراتی بسیار مهم و اساسی یا ریشه‌ای است.

هر کشوری توانست این تغییرات را بهتر تشخیص بدهد و آینده نگری بهتری داشته باشد و اتحاد درستی با سایرین برقرار بکند آینده روشنی دارد.

– دیدگاه نژادپرستانه‌ای که توسط قدرت حاکم بر آمریکا اعمال شد زمینه ساز نابودی اش شده است.

تمام تلاش غرب برای جلوگیری از این تغییرات بود و به همین جهت شلوغی‌ها را در ایران به راه انداخت. اما شکست خورد و این باعث شد که مانع جلوی پای شرق برداشته بشود و تغییرات سرعت بگیرد.

۱۷ مارس ۲۰۲۳

۲۶ اسفند ۱۴۰۱

اپسالا – سوید

م. حسن بایگان

USAIran