تفسیر واقعی شعار -زن، زندگی، آزادی- خلاف ظاهر فریبنده آن را نشان می‌دهد!

برای شناخت واقعیت هر چیز و در اینجا هر شعاری باید دید چه کسی یا نیرویی پشت آنست تا دلیل و نتیجه‌ای که طراح آن می‌خواهد بگیرد را دانست و بازیچه یا طوطی نشد.

هرچند ممکن است چنین توجیه شود که خلاف خواسته طراحان، مردم می‌توانند آنرا در جهت خواسته‌های خود تغییر بدهند.

اما

بارها نوشته‌ام: استفاده از کلمه مردم به این صورت در تظاهرات‌ها و انقلابات و … کاملا غلط است زیرا در پشت این مسایل نیروهای قدرتمند وجود دارند که تعدادی از مردمان را دنبال خود می‌آورند.

هیچ تظاهرات، انقلاب یا … خود انگیخته یا مردمی در هیچ کجای دنیا وجود نداشته است.

در نتیجه آنکه این شعار را به میان عامه مردم آورد و آن نیروهایی که این شعار را دامن زدند هرکدام هدفی در پشت آن داشتند سوای آنچه هرکسی در ذهن خود داشت.

“هرکسی از ظن خود شد یار من”.

آنگاه که این شعار مطرح شد ابدا معقول به نظر نمی‌رسید، در نتیجه سوالی را در فیس بوک مطرح کردم که تنها یک استاد با تجربه تاریخ توانست پاسخ معقول بدهد و نشان داد که این شعار غلط و اساسا انحرافی است.

بقیه که همه جوگیر شده بودن پاسخ های عامیانه و آنچه توسط رسانه های غربی اسراییلی (سازنده و آورنده این شعار به ایران) تبلیغ می‌شد را تکرار می‌کردند.

حال چند ماه پس از آرامش، دست غارتگران اصلی درون ایران که عاملان غرب بودند و هستند (غرب‌گرایان) و با حمایت تمام و کمال و از پیش برنامه‌ریزی شده غرب که موتور اصلی آن رسانه‌های غربی بودند، در آن وقایع کاملا روشن شده است.

غارتگران داخلی وابسته به غرب در جنگ قدرت میان غرب (مذهبی) با هدف ادامه استعمار جهان، با شرق (غیر مذهبی) با هدف اتحاد در جهت رفاه بهتر مردمان جهان و آزادی از استعمار و استثمار؛ حرکت کردند و می‌کنند.

بعضی مردمان که هنوز شعار آزادی (زن، زندگی، آزادی) می‌دهند، در اساس بر خلاف آن حرکت می‌کنند.

آزادی، استقلال، دمکراسی، حقوق بشر و … و ارتباط آنها با زندگی و حقوق زن و مرد را باید تعریف کرد و در رابطه با کل کشورهای جهان و موقعیت کنونی بشر دید.

هرکس در مورد دانش خود از این ترم ها به خودش مطمین است باید حداقل ۵ صفحه در خصوص هرکدام از اینها بنویسید و آنها را با هم مطابقت بدهد تا ببیند تا چه حد این ترم ها را می‌شناسد و در برابر هم قرار نمی‌گیرند.

۲۵ مای ۲۰۲۳

۴ خرداد ۱۴۰۲

اپسالا – سوید

م. حسن بایگان

USAIran