تمام ایرانیان حقوق مساوی دارند! یهودیان ایران همه ایرانی هستند و باید بتوانند به کشور خود بازگردند!

هر ایرانی خارج از کشور حق دارد به کشورش بازگردد!

“ایرانیان یهودی” و “یهودیان ایرانی”، به هر دلیلی که ایران را ترک‌ کرده و‌ به هر کشوری رفته‌ باشند (اسرائیل و…)، حق دارند به کشور خود بازگردند و از تمام حقوق یک شهروند عادی برخوردار باشند.

تمام مردم و به ویژه آخوندها باید به آنها و هر غیر مسلمان احترام بگذارند و دشمن سازی مردمان بر مبنای دین (اسلام، مسیحی، یهودی، زرتشتی، هندویی، بودایی …)، مذهب (شیعه، سنی و …) و بی دین یا لاادری (نمی‌دانم چیست) بودن را کاملا متوقف بکنند؛ تا البته احترام خود آنها نیز حفظ بشود.

حق انتقاد و بررسی آکادمیک تمام ادیان، فلسفه‌ها و نظرات محفوظ است. اما توهین، دشمنی و نفرت پراکنی تا حد درگیری‌های فیزیکی، زندان، گرفتن حق و حقوق مادی و اجتماعی، تبعید ناخواسته از اموری است که حاکمیت‌ها و دولت‌ها و رهبران مذهبی حق آن را ندارند و خود آنها باید پاسخگو باشند.

نکته:

چنانچه دولتی یا رهبران مذهبی کشوری بگویند: این کشور (ایران، افغانستان، پاکستان …)اسلامی است و یا اسرائیل کشوری یهودی می‌باشد و سایرین باید از این کشور بیرون رانده بشوند؛ به سایر کشورها حق داده‌اند تا اقوام و مردمان آن کشور و مردمانی که دین یا مذهب آنها را دارند، از کشور خود اخراج بکنند.

اکنون که کشور اسرائیل (و‌ در مجموع غرب) با بحران‌های جدی روبرو شده است “ایرانیان یهودی” و “یهودیان ایرانی” و سایرین (بهاییان و…) ساکن اسرائیل باید بتوانند با تضمین کامل جانی و مالی و تمامی احترامات لازم هر شهروند به کشور خود بازگردند.

توضیح:

“یهودی اصیل و نژادی” عرب است؛ تعدادی از آنها از چند هزار سال پیش در ایران و جغرافیای سیاسی کنونی ایران ساکن بودند همانند چند میلیون عرب مسلمان و… که ساکن ایران و ایرانی هستند، اینها همه خود را شهروند کاملا وفادار به ایران می‌دانند.

تعدادی زیادی هم “ایرانی یهودی” هستند، یعنی ایرانیانی که دین یهود را پذیرفتند (همانند ایرانیانی که دین اسلام را پذیرفتند) و به دلایلی (در چنین مواردی که قرار به مصالحه است باید از هرگونه سخن تفرقه انگیز پرهیز کرد) ایران را ترک و به اسرائیل رفتند، حق طبیعی، تاریخی، قانونی آنهاست تا به کشور اصلی (مادر خود) باز گردند و از تمام حق و حقوق شهروندی برخوردار باشند.

پس حاکمیت هم می‌بایست شهروندی همه آنها را با افتخار بپذیرد.

اینها اصولی اساسی است که باید هر کشوری و دولت‌های آنها بپذیرند که البته بعضی هم دارند اجرا می کنند.

مثال کشور پرتغال است که از سالها پیش اعلام کرد هر کسی در کشوری از یک طرف ریشه پرتقالی دارد با اثبات آن می‌تواند شهروندی پرتقال را بگیرد که در نتیجه بسیاری از هندوستان و برزیل و… به این کشور رفتند و شهروندی گرفتند.

نکته:

بیشتر حاکمان کنونی امارات چندین قرن ساکن ایران بودند و حتی فراموش کرده بودند زمانی آنجا ساکن بودند و حتی یک جمله عربی هم نمی‌دانستند و هم اکنون تعداد زیادی از اقوام/خویشاوندان آنها به عنوان ایرانی در ایران هستند و بسیاری از آنها که در امارات و اماراتی هستند، هنوز شناسنامه (حتی پاسپورت)ایرانی دارند.

سخن پایانی:

اسلام‌گرایی در بدترین شکل ممکن در تمامی منطقه تا افغانستان، ساخته دست غرب و مخصوصا برنامه‌ها و تئوری‌های یهودیان صهیونیست بسیار ثروتمند بود؛ کسانیکه حتی به یهودیان فقیر هم رحم نکردند و‌ مسئول مرگ و فقر بسیاری از این مردمان نیز هستند.

دیگر اینکه این صحبت‌ها فقط با ایران نیست بلکه همانطور که اشاره شد طالبان حاکم بر افغانستان و سایرین هم باید رعایت بکنند.

اسرائیل نیز باید تکلیف خود را روشن بکند، و با میلیونها فلسطینی که آنها را از کشور خود آواره کرده و به جای آنها مردمانی را از کشورهای دیگر پذیرفته (و آنها فقط دین خود را یهودی کرده‌اند)؛ به راه حل انسانی برسد.

پس نوشت:

این نکات را از سال‌ها پیش نوشته‌ام اما اکنون با چرخش عظیم در وضعیت جهان مخصوصا پایان قدرت بلامنازع آمریکا و دستورات یهودیان حاکم بر این کشور؛ لازم بود تا دوباره و به این شکل مشخص، به آنها پرداخته بشود.

۲۹ مارس ۲۰۲۳

۹ فروردین ۱۴۰۲

اپسالا – سوید

م. حسن بایگان

USAIran