جنگ اکراین بالاخره اسرایل را مقابل روسیه قرار داد! موشک‌های ضدهوایی ایران در سوریه مقابل اسرایل!

از همان ابتدای جنگ اکراین نوشتم که پشت این داستان اسرایل قرار دارد. زیرا به اعتراف خودشان، آنها در سرزمین اشغالی (فلسطین) احساس آرامش، امنیت و مخصوصا اقامت دراز مدت نمی‌کنند. پس برنامه ریزی داشتند تا اکراین را با همان حیله‌ای که فلسطین را متصرف شدند (ظاهراً زمین‌ها را خریدند و بعد ادعای مالکیت کشور را کردند) بدست بیاورند، ولی … اوضاع چرخید.

من بسیاری پیش بینی‌ها در این خصوص کردم (در سایتم هست) که همه برپایه واقعیت بود و درستی خود را نشان دادند. از جمله نوشتم: روسیه مجبور است نیروهایش را از سوریه به اکراین ببرد و در نتیجه دست این کشور و ایران برای دفاع از خود و حتی حمله به اسرایل باز می‌شود.

روسیه بیشترین نیروهایش را از سوریه خارج کرد ولی تعداد کمی را برای کنترل اوضاع/نظارت بر وقایع باقی گذاشت که از جمله برای کنترل سوریه و ایران در عدم دفاع کامل در برابر حملات اسرایل و مخصوصا حمله نکردن به اسرایل بود.

اما:

در این چند روزه ورق برگشته است و اتفاقاتی افتاده که اسرایل مجبور به موضعگیری در برابر روسیه شده در نتیجه روسیه نیز چراغ سبزی داده و ایران موشک‌های پیشرفته ضد هوایی با برد ۱۵۰ کیلومتر را راهی سوریه کرده است. در نتیجه اسرایل دیگر نمی‌تواند به آسانی به سوریه حمله هوایی بکند.

این زیر فشار گذاشتن اسرایل که حامی اصلی و پشت پرده اکراین و عامل اصلی جنگ بود/هست را مجبور به عقب نشینی کرده تغییرات جدی در جبهه جنگ اکراین به نفع روسیه ایجاد می‌کند.

همه اینها را پیش بینی کرده بودم.

و در آینده:

۱- در صورت حمله اسرایل به سوریه آنها نیز اسرایل را موشک باران می‌کنند.

۲- ایران موشک‌های ضد هوایی با برد بسیار بیشتر در سوریه مستقر می‌کند تا امنیت ایران از همانجا تامین بشود. یعنی اگر هواپیماهای اسرایل قصد حمله به ایران را داشته باشند حتی اگر موفق بشوند ولی ابدا نمی‌توانند به اسرایل بازگردند و در مسیر بازگشت مورد هدف قرار می‌گیرند.

وضعیت جنگ در اکراین و منطقه کاملا در حال تغییر است و می‌بینیم که اکنون بعضی نیروهای ایرانی به صراحت از حمایت از روسیه صحبت می‌کنند. و پای چین نیز به این ماجرا باز شده است.

قدرت نظامی آمریکا دیگر دلیل حاکمیت او‌ برجهان نیست. همچنین اکنون که حدود دو سه سال است قدرت اقتصادی (دلار) را بکار انداخته با شکست این قدرت نیز روبرو شده است.

بسیاری کشورها به طرف حذف دلار حرکت کرده‌اند در حالیکه تا همین چند سال (انگشت شمار) پیش، اگر کشوری حتی حرف آنرا می‌زد سرنگونش می‌کرد و رهبر آن را به قتل می‌رساند. اما حتی همین دیروز عراق معامله با چین را با یوان آغاز کرد و نماینده دولت آمریکا نیز آنجا بود ولی جرات هیچ کاری را نداشت.

افول غرب (آمریکا، اروپا و اسرایل) رقم خورده است. اکنون وظیفه کشورهای شرق است که اقتصاد، تجارت، سیاست خارجی و… خود را با نظم جدید جهانی مطابقت بدهند.

۲۵ فوریه ۲۰۲۳

۶ بهمن ۱۴۰۱

اپسالا

USAIran