دلار را از بازار معاملات خارج کنید!

تثبیت اقتصاد کشور مهم ترین مسیله کشور است.

یکی از نکات مهم تثبیت اقتصاد کشور جایگزینی برای دلار در بازار و معاملات بین‌المللی است.

می‌توان از اینجا شروع کرد که برای ارز مسافرتی مقداری یورو و یوان چین و در سفرهای روسیه از پول آن کشور؛ برای عراق؛ افغانستان؛ ترکیه و … از پول همان‌ها استفاده کرد و به مسافران داد و به مرور این کار را در امور دیگر نیز گسترش داد تا دست قدرتمند سلطه استعماری آمریکا و بانک‌های آنها از ایران و به مرور جهان کوتاه بشود.

اینکه به مسافر مثلا ترکیه دلار بدهند هزینه تعویض دلار به لیر ترکیه را هم بر او اضافه کرده‌اند. حتی اگر به معامله‌گران نیز که دلار می‌دهند همین اضافه هزینه تحمیل می‌شود.

کاری که در ایران کاملا برعکس صورت می‌گیرد و تلاش می‌کنند از آن طرف نیز دلار وارد بکنند در نتیجه وابستگی را خودشان ایجاد می‌کنند.

تنوع ارزی از جانبی دیگر دست آن دولت‌ها و عوامل‌اشان را که دستورات دخالت در بازار ارز (دستور خرید هر مقدار دلار موجود در بازار با قیمتی که آنها تعیین می‌کنند را می‌دهند و در نتیجه هر لحظه قیمت را بالاتر می‌برند) کوتاه می‌کند و قدرت مانور انها را تا حد صفر می‌رساند.

تا زمانیکه خود دولت تمام بازار را وابسته به دلار کرده و تماما در رسانه‌ها و … از دلار صحبت می‌شود قدرت دلار را تثبیت شده قلمداد می‌کند و به اقتصاد کشور ضربات شدیدی وارد می‌کند همچنین مردم را نیز در این مورد شستشوی مغزی می‌دهد. این انتقاد را من از چندین سال پیش مطرح کرده‌ بودم ولی ظاهرا یک عده در دولت که غرب گرا هستند و می‌خواستند و می‌خواهند سرمایه کشور را جمع کرده به نفع خود به خارج ببرند با هر عمل ملی در جهت منافع شخصی خودشان مخالفت می‌کنند. اینها خیانتکاران اقتصادی هستند که باید حتما محاکمه بشوند.

نکته آخر:

اگر واقعا در دولت اراده‌ای برای کنترل نرخ ارز که پایه اصلی اقتصاد کشور است می‌باشد؛ راه‌های زیاد و عملی و آسان وجود دارد مثلا کنترل بر انتقال پول در حساب‌ها؛ زیرا صحبت اینها صدها هزار دلار در روز است که مبلغ آن به تومان سر به فلک می‌زند و کاملا عیان است؛ این امر به روشنی احتمال دخالت بانک‌ها را نشان می‌دهد.

۲۳ فوریه ۲۰۲۳

۴ اسفند ۱۴۰۱

اپسالا

USAIran