سرعت‌گرفتن تغییرات در جهان پس از شکست/پایان شلوغی‌ها در ایران!

شیشه عمر غول را ایران شکست!

نگاهی به وضعیت پاکستان!

اتحاد نظامی ایران با بلاروس تکمیل محاصره نظامی اروپا است!

سفر دو روزه رییس جمهوری قدرتمند ضد غرب بلاروس برای یک قرارداد حدود یک صد میلیون دلاری نبود. اگر اعلام این نکته صرفا برای نشان دادن روابط اقتصادی بود، نباید گفته می‌شد؛ زیرا مبلغ آنقدر کم است که به نوعی یعنی هیچ، یعنی دو کشور چیزی برای مبادله یا تجارت ندارند.

اما بنظر می‌رسد این پیامی بود برای سیاسیون غرب اینکه:

ملاقات ما برای این مبلغ بسیار ناچیز نبود بلکه قراردادهای نظامی بسیار قوی نوشته‌ایم که پشت همدیگر باشیم.

در اساس این قرارداد نظامی “پیمان ایران/تهران” میان بلاروس، ایران و روسیه می‌باشد.

در این اتحاد نظامی اکنون بلاروس در شمال قلب اروپا، روسیه در شرق و شمال اروپا، ایران در شرق اروپا یک هلال محاصره نظامی را تشکیل داده‌اند.

نکته:

شایعه اینکه روسیه ۲۰ پایگاه سلاح اتمی در ایران برقرار کرده، نمی‌تواند بی اساس باشد. من این پیش بینی را سال قبل کرده بودم و اشاره کردم: اینها راه دیگری ندارند وگرنه ایران بدون تردید مورد حمله اتمی اسرائیل قرار خواهد گرفت.

از طرف دیگر سوریه در جنوب اروپا در این اتحاد است.

لبنان و عراق نیمه متحد و آماده برای اتحاد کامل هستند.

عربستان، قطر، بحرین، مصر در حال تحول هستند و به این اتحاد خواهند پیوست.

ترکیه فعلا بی‌طرفی اعلام کرده ولی با توجه به درخواست پیوستن به اتحادیه شانگهای در عمل از مسیر بی‌طرفی به راه پیوستن به شرق قدم گذاشته است.

نتیجه اینکه:

اروپای کوچک در محاصره از سه طرف (شمال، شرق و جنوب) قرار دارد و این محاصره کنندگان روز به روز قوی‌تر و برنامه‌هایشان دقیق‌تر می‌شود.

وسعت کشورهای جناح شرق و تعداد جمعیت و حتی ثروت مشترک آنها بسیار بالاتر از اروپای کوچک با جمعیت کم و از درون گسیخته است.

اشاره:

با احتساب کالینگراد در غرب قلب اروپا در کنار دریای بالتیک که جزو روسیه حساب می‌شود می‌توان گفت که اروپا از درون هم تسخیر شده است.

تمام تلاش یا شاید بتوان گفت آخرین تیر غرب برای جلوگیری از این فاجعه‌، شلوغ کردن ایران و شکست جناح خامنه‌ای و در نتیجه شکست نظامی روسیه (که از حمایت نظامی ایران برخوردار بود) و بعد شکست چین بود.

در آن موقع عربستان هنوز فکر می‌کرد غرب پیروز می‌شود.

ترکیه دو دل بود و…

اما اکنون حتی مصر نیز تصمیم خود را در پیوستن به شرق گرفته و حتی نظامیان برجسته آنها همین دیروز گفتند که اگر آمریکا به ایران حمله بکند آنها پشت ایران و مقابل آمریکامی‌ایستند.

نیروهای نظامی آمریکا در محاصره:

جالب آنجاست که تا همین چند سال پیش ارتش آمریکا در تمام کشورهای اطراف ایران حضور داشت و ایران در محاصره آن بود ولی اکنون تعداد کمی از آنها در بعضی کشورها هستند که به نوعی گروگان‌اند و‌ اگر قرار باشد جنگی صورت بگیرد حتما باید آنها را از منطقه بیرون ببرند تا اسیر و‌کشته نشوند.

سرعت تغییرات در جهان:

پس از خاموش شدن شلوغی‌های ایران سرعت تغییرات در جهان بالا گرفته است.

تمام آن شلوغی‌ها را غرب به راه انداخت تا جلوی این تغییرات را بگیرد.

ایران بن‌بست تغییرات شده بود و اکنون با شکست طرح غرب در ایران (شکست شلوغی‌ها)، مسیر همکاری‌های گسترده بین‌المللی و توسعه برای جهان شرق باز شده است.

با این تفاسیر و شکاف درون غرب و فشارهای اقتصادی و نظامی که بر آنها وارد شده که تاثیر آن به درون اسرائیل رسیده دیگر هیچ چشم اندازی برای آینده اسرائیل دیده نمی‌شود، امری که حتی رهبران نظامی و امنیتی (نظرات مسیولین امنیتی بسیار مهم است) در رسانه‌ها علام می‌کنند.

در این چند سال فشارهای بسیار سختی بر جناح ملی – مذهبی خامنه‌ای وارد شد؛ ولی خامنه‌ای نشان داد که زیرک‌‌تر از همه مخالفین (سیاستمداران داخلی و خارجی) است.

۱۶ مارس ۲۰۲۳

۲۵ اسفند ۱۴۰۱

اپسالا – سوید

م. حسن بایگان

USAIran