کلیسیای سوئد طی پاسخی رسمی، پذیرفت آنها سگان یهودیان هستند.

چند سال پیش کتابی به پارسی تحت عنوان “عیسی مسیح و مادرش مریم یهودی نبودند، بلکه آنها مندائی بودند” نوشتم و در سایتم بود. دو سال پیش آنرا به انگلیسی منتشر کردم.

اهمیت این کتاب در چیست؟

حدود دو هزار سال از میلاد مسیح و نشر کتابی بنام انجیل می‌گذرد. در این کتاب سعی شده نشان داده شود که عیسی مسیح یهودی بود و بهمین دلیل نیز مسیحیت را دنباله یهودیت شناساندند و در نتیجه از اوایل قرن بیستم که یهودیان قدرت مالی زیادی گرفتند بسیاری از مسیحیان بصورت “مسیحی صهیونیست‌” در آمدند و خود این نکته نیز در تشدید قدرت یهودیان صهیونیست نکته ای بسیار تاثیر گزار شد و هست.

در همین کتاب در “اناجیل متی و مرقس” زنی به عیسی مراجعه کرده و خواستار شفای دخترش می شود که در این مرحله عیسی غیر یهودیان را سگ مینامد که لایق هیچ چیزی نیستند. برای دانستن موقعیت سگ در ادیان به مقاله من در این خصوص مراجعه کنید.

در اعتراض به این توهین که پایه اصلی نژادپرستی است شکایتی به پلیس سوئد ارائه دادم . اما پلیس از بیم گستردگی این مطلب آنرا خواباند. در نتیجه نامه‌ای توضیحی به انگلیسی و پارسی منتشر کردم. عکس نامه‌ها در سایت و فیس بوکم هست و در نتیجه توضیحات کامل را میتوان آنجا یافت.

در ادامه آن متن را همراه کمی توضیحات برای بسیاری کلیساها، سازمان ملل، موسسات، ارگان‌های دولتی، رسانه‌های بین‌المللی، شخصیت‌های بین المللی و… فرستادم. بعضی واکنش نشان دادند که از بررسی آنها برای کوتاه کردن کلام و رسیدن به نکته‌ای که از همه مهمتر است در اینجا صرف نظر میشود.

خانمی کشیش از مسئولین کلیسیای رسمی سوئد در پاسخ به نامه من (نامه ها به انگلیسی رد و بدل شد) نوشت:

– من می پذیرم که توله سگ هستم.

پرسیدم: آیا فقط شما این را می‌پذیری یا همه کلیسیا؟

پاسخ: البته من نمی‌توانم از طرف همه صحبت بکنم ولی اکثرا خواست خدا را می‌پذیرند.

نوشتم: نامه شخصی نیست بلکه خواهش می‌کنم پاسخ کلیسیا را برایم بنویسید. ضمنا چند توضیح نیز با فرستادن عکس ارائه دادم.

چندی بعد از جانب خانمی با موقعیت سردبیر کلیسیا پاسخ آمد که آنها دستورات کلیسیا و قوانین مذهبی را قبول دارند.

این پاسخ دیپلماتیک یعنی پذیرش آنچه در انجیل آمده و از جمله اینکه همه مردم جهان به غیراز یهودیان را سگ نامیده است.

توضیحات خوبی در کتابم “عیسی مسسیح و مادرش یهودی نبودند، بلکه آنها مندائی بودند” آمده است. همچنین در آخر کتاب اشاره کرده ام:

“حتی اگر بتوان ثابت کرد که عیسی مسیح یهودی بوده (البته پدرش یهودی نبوده بلکه خدا بوده) این دلیل خاصی برای حمایت و تبلیغ یهودیت و چاپ عهد عتیق (به غلط تورات گفته میشود) همراه عهد جدید (انجیل) نیست کمااینکه والدین محمد مسلمان نبودند ولی کسی صحبت‌های آنها راهمراه قرآن چاپ و منتشر نمی‌کند بلکه آنها را کافر می‌نامند.”.

پذیرش این نکته که عیسی مسیح یهودی نبود تمام معادلات قدرت در جهان را بهم خواهد زد. زیرا اگر چند میلیارد مسیحی واقعیت را بدانند آنگاه نگاه‌اشان به انجیل و یهودیت کاملا تغییر خواهد کرد و جهان دیگرگونه خواهد شد.

در اینجا “شات اسکرین” از تلفن موبایلم (عکس صحبت‌ها با کلیسیای سوئد) را می‌گذارم؛ زیرا ابدا صحبتی خصوصی یا مخفی نبود. سوالی رسمی و پاسخی رسمی بود.

حسن بایگان

۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ برابر با ۶ آبان ۱۳۹۹

USAIran