آیا حمله دیروز فلسطینیان به اسرایل با اشاره روسیه بود؟!

 سال پیش در شروع جنگ اکراین نوشتم:

 جنگ اکراین باعث رو در رویی روسیه با اسرایل و نابودی اسرایل خواهد شد و … در سایتم هست.

   یکی دو روز پیش اسرایل اعلام حمایت نظامی از اکراین کرد، امری که با تاخیر صورت گرفت. و همین یعنی رو در رویی نظامی با روسیه و آنچه که پیش بینی کرده بودم یعنی در چنین شرایطی روسیه از حملات ایران، سوریه و … به اسرایل جلوگیری نخواهد کرد و البته در شرایط کنونی حمایت هم خواهد کرد. پس به زودی شاهد خواهیم بود که چنانچه اسرایل به سوریه حمله بکند با حملات متقابل سوریه به داخل اسرایل روبرو می‌شود.

   دیروز نیز نیروهای سوریه و روسیه حملاتی به نیروهای مخالف بشار اسد که در کنار پاسگاه‌های آمریکا بودند، کردند و آمریکا معترض شد چرا به آنها اطلاع ندادند و …

اینها همه با هم در ارتباط هستند. این حمله هشداری به آمریکا بود و از طرفی نیروهای آمریکایی را مجبور می‌کند که در پی امنیت خود باشند و به فکر کمک به اسرایل بر نیایند.

جبهه جنگ اکراین دارد گسترده تر می‌شود.

 فعلا آفریقا را تا حدود زیادی از دست غرب خارج کرده اند. ولی این منطقه بسیار مهم است و حل مسیله اکراین و یا در اساس تعیین قدرت در جهان (پایان سلطه استعماری غرب) با این منطقه و سقوط اسرایل گره خورده است.

از طرفی ایران و آذربایجان به توافقاتی رسیدند و حتی شروع به ساخت پل قطار بر روی ارس کردند و آماده بازگشایی سفارت آذربایجان در ایران و رفت و آمد گردشگران و … یعنی تیر اسرایل با دیپلماسی ایران و دادن امتیاز قره باغ به سنگ خورد و بلکه به طرف خودش برگشت.

به نظر می‌رسد محاسبات کاملا غلط اسرایل در مسایل جهان (مخصوصا منطقه و اطراف ایران مانند قفقاز و رابطه‌ها با ارمنستان و آذربایجان و …) دارد خود را نشان می‌دهد.

اسراییل در سر در گمی گیر کرده است و به در و دیوار می‌زند.

در محاسبات احمقانه اسرایل مبارزه و جنگ با ایران در صدر قرار گرفته در حالیکه اگر کمی عقل سیاسی داشت (شاید هم چاره‌ای ندارد) می‌بایست با ایران مدارا می‌کرد و حداقل کارهای تحریک آمیز مانند کشتن دانشمندان و دخالت مستقیم در امور ایران (همین روزها در پخش اخبار دروغ و بزرگ‌کردن آنها برای شلوغ کردن ایران و …) نمی‌کرد.

شاید بهتر بود دست به تحریک در ایران با دادن جایزه صلح به یک ایرانی نمی زد که اینچنین چوبش را بخورد و حمله فلسطینیان قطعی بشود.

کمیته صلح نوبل در اختیار صهیونیست‌هاست.

سال پیش با موضع‌گیری غیر معقول، مغرضانه و یک‌طرفه کمیته نوبل در خصوص جنگ اکراین به طنز نوشتم:

جایزه صلح نوبل را باید به کمیته نوبل داد.

غرور و نادانی رهبران صهیونیست اسرایل باعث نابودی آنها خواهد شد.

و جناحی از یهودیان که با صهیونیسم مخالفند در تظاهرات و … برعلیه اسراییل شرکت می‌کنند که تصویر دیگری از یهودیان ارایه می‌دهد.

تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس که اکنون یکی از بزرگترین تیوریسین‌های غرب است یکی دو سال پیش گفت: ما (غرب) هیچ برنامه و استراتژی نداریم.

و به جرات می‌توان گفت: جناح خامنه‌ای برنامه ریزی و استراتژی دقیقی دارد که مرحله به مرحله در حال اجراست.

اشاره:

به زودی سوریه خواستار بازگرداندن بلندی‌های جولان خواهد شد و با قدرت نظامی آن را پس خواهد گرفت. این کار ضربه بزرگی به اسرایل است زیرا سرچشمه رودخانه‌ای است که به اسرایل می‌رود.

هم اکنون شاهد هستیم که اسرایل چاه‌های آب فلسطینیان ساکن اسرایل را بتن ریزی کرد. با اینکار این مردمان چاره‌ای جز ترک دیار ندارند و البته اینکار خشم و نفرت را در فلسطینیان و سایر کشورهای همسایه و … تشدید خواهد کرد و شعله حرکت اخیر را تندتر.

۸ اکتبر ۲۰۲۳

۱۶ مهر ۱۴۰۲

نایروبی – کنیا

م. حسن بایگان

USAIran