چرا ایران باید از معاهدات اتمی خارج بشود!!!

با توجه به مشکلاتی که اسرایل ایجاد کرده و تهدیدات اسرایل و آمریکا به حمله اتمی به ایران، به نظر می‌رسد تنها آلترناتیوی که برای ایران باقی مانده خروج از معاهدات اتمی باشد؛ زیرا که دست و پای او را در ساخت سلاح اتمی بسته است.

این زنگ‌ خطر اولیه برای اسرایل خواهد بود که گویا ایران بمب اتمی دارد و در نتیجه ترس از مقابله به مثل ایران، آلترناتیو حمله اتمی برداشته می‌شود و در نتیجه بسیاری معادلات نظامی بهم می‌ریزند.

بازی مسخره کنترل اتمی ایران باید تمام بشود.

چنانچه ایران اتمی بشود احتمال جنگ کشورها (غرب و اسرایل) با ایران؛ و همچنین دخالت‌های خارجی (غرب و اسرایل) برای ایجاد جنگ داخلی و تجزیه ایران به صفر خواهد رسید.

ممکن است بعضی کشورها بخواهند مشکلات اقتصادی یا سیاسی ایجاد بکنند. همچنین شاید رفتار کشورها همانند آنچه با پاکستان کردند (اهمیت ندادن به اتمی شدن پاکستان) نباشد، ولی همانند رفتار با کره شمالی هم نخواهد بود زیرا:

۱- غرب یا آمریکا تا توانسته تحریم‌های اقتصادی را اعمال کرده است و چیز خاصی بیشتر از آن ندارد؛ حتی شاید مجبور به عقب نشینی هم بشود و مثلا در خصوص بازداشت کردن کشتی‌های ایرانی عقب نشینی بکند.

۲- روسیه با توجه به جنگ با اکراین به ایران احتیاج زیادی دارد هم از جنبه سلاح و هم از جنبه ارتباط با جهان از مسیر ایران و رسیدن به دریاهای آزاد جنوب و مسیر کوتاه به آفریقا و…

۳- چین چندان وارد ماجرا نمی‌شود زیرا وضعیت تجاری او می‌گوید این خطری برای چین نیست، بلکه به نفع چین است که غرب ضعیف بشود.

فاصله جغرافیایی ایران با چین این دو را از جنگیدن با یکدیگر بی نیاز کرده است و در تاریخ ایران چنگ با چین وجود ندارد. دیگر اینکه در اساس چین ابدا خواستار جنگ با هیچ کشوری نیست و تجارت را ترجیح می‌دهد. پس عملا چین از موضع‌گیری کناره‌گیری می‌کند.

۴- هند و پاکستان و امثالهم نیز تاثیری در سیاست‌های جهانی و رابطه با ایران ندارند.

۵- اروپا نیز روابط خاص اقتصادی با ایران ندارد و توان تحریم و … او زیاد نیست.

۶- ایران در اتحادیه شانگهای است در نتیجه آنها از مسیله صرف نظر می‌کنند بریکس نیز همچنین. و البته اتمی شدن ایران می‌تواند به تقویت این دو اتحادیه کمک بکند.

۷- داشتن قدرت اتمی موقعیت ایران را در منطقه قفقاز تقویت می‌کند و برای آذربایجان، ترکیه، ارمنستان و مخصوصا غرب که می‌خواهد برای منطقه تعیین تکلیف بکند داستان شکل دیگری پیدا می‌کند.

۸- آقای خامنه‌ای می‌تواند فتوایش را عوض بکند ولی لازم نیست برای عموم اعلام بشود. نیروهای نظامی می‌توانند با تشریح شرایط، فتوای جدید بخواهند و او اجازه بدهد و ابدا هم لازم نیست امروز آنرا اعلام بکنند بلکه پس از آزمایشات اتمی و … می‌توانند آنرا با ذکر تاریخ (که زمانی از آن گذشته) آنرا اعلام بکنند.

نکته:

شاید این مقدمات (تغییر فتوا) صورت گرفته باشد.

۹- ایران استدلال قوی برای اتمی شدن دارد و آن حفظ جان میلیون‌ها ایرانی در برابر دیو صفتان اسرایل و آمریکا است که بارها بدون هیچ ترسی و هیچ شرمی آن را اعلام کرده‌اند. یعنی این وظیفه دولت و رهبری ایران است که در این موقعیت حساس اقدام لازم را یکبار برای همیشه بکند.

داشتن بمب اتمی توسط ایران باعث جلوگیری از جنگ می‌شود؛ یعنی برای تقویت صلح در منطقه و جهان و همچنین کوتاه کردن دست استعمارگران غربی و ایجاد تعادل اقتصادی در جهان بهتر است.

۱۱ آپریل ۲۰۲۴

۲۳ فروردین ۱۴۰۳

اپسالا – سوید

فیلسوف صاحب مکتب

م. ح. بایگان

USAIran