پیروزی نظامی ایران بر غرب!

حمله مستقیم ایران به اسرائل از جنبه نظامی پیروزی بزرگی بر اسرایل و کشورهای متحد مستقیم نظامی او (آمریکا و انگلیس) و سایر حامیان غربی بود!

امروز نیمه شب ایران با چند صد پهپاد و ده‌ها موشک به نقاط نظامی اسرائل حمله کرد.

۱- در هر جنگی معمولا حمله کننده پیروز است زیرا قوایش را جمع کرده و در حالی که دشمن در آن نقطه آماده نیست به او حمله می‌شود. اما اگر دشمن از حمله آگاه باشد یعنی توسط جاسوسان و … از حمله مطلع بشود نیروهایش را آماده می‌کند و در واقع حمله کننده در تله می‌افتد، پس شکست او حتمی است.

۲- در این مورد ایران خودش از چند روز پیش اعلام حمله کرد، به سازمان ملل نامه نوشت، و همه شواهد از حمله حتی در ساعتی مشخص را می‌داد. از طرفی پرواز پهپادهای ایران بر فراز عراق و حرکت به سوی اسرایل در رسانه‌ها نمایش داده شد.

۳- اسرایل و هم دستان نظامی‌اش آمریکا و انگلیس که رویهم یک قدرت نظامی بسیار عظیم را تشکیل می‌دهند وارد جنگ با این پرندگان هوایی ایران شدند که قاعدتا باید به سادگی آن را در ابتدای ورود به اسرایل (اگر نگوییم پیش از ورود) باید به طور کامل از بین می‌بردند.

۳- اسرائل می‌گوید بیشتر از ۹۰ در صد از پهپادها و موشک‌ها را از بین برده است و بقیه در بیابان افتاده‌اند و هیچ خسارت جانی و مالی به وجود نیامده است.

۴- در خصوص خسارت جانی مسلما با توجه به آگاهی حتی همه جهان از حمله، سربازان در پناهگاه بوده‌اند و همانطور که ایران اعلام کرد و در عمل انجام شد حمله فقط به پایگا‌های نظامی متمرکز بود. پس اینکه تلفات جانی حتی صفر باشد امری عجیب نیست.

پیروزی ایران در کجا بود:

۱- ایران با اسرائل بیشتر از هزار ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله دارد و باید از روی دو یا سه کشور عبور کرد. برای همین منظور پروازهای مسافری باید متوقف می‌شد (خود همین نکته نشان از حمله داشت) تا خطری متوجه آنها نشود. ولی عبور از روی کشورها با پهپاد نیاز به همکاری آنها داشت به همین دلیل تصور نمی‌شد پهپادهای ایران از روی اردن پرواز بکنند. این شاید یک غافلگیری اولیه بود. اردن نیز عکس‌العمل نظامی نشاد داد.

۲- شواهدی که اکنون بیرون آمده نشانگر آنست که تعدادی از موشک‌های ایران به پایگا‌های حساس اسرائل از جمله بزرگترین و محافظت شده‌ترین فرودگاه نظامی این کشور که حتی هواپیمای حساس خصوصی رییس جمهوری در آنجا است اصابت کرده که مطمئنا به آن خساراتی وارد آورده است به طوری که پس از حمله، اسرائل مجبور به تغییر محل این هواپیما شده است؛ در حالیکه پیش از حمله ایران، آن را در محل امنی قرار دادند با این خیال که ایران امکان/توان حمله به آنجا را ندارد.

۳- ویدیوهای منتشر شده از جانب مردمان نشان می‌دهد که در اواخر حمله مهمات (موشک‌های) ضد هوایی اسرایل به پایان رسید و ایران هر نقطه‌ای را به راحتی با ساده‌ترین موشک‌ها می‌زد. در حالیکه ایران هنوز موشک‌های بهتر و پیشرفته‌تری از آنچه استفاده کرد را دارد.

۴- موشک‌های ایران از دفاع گنبد آهنین، پاتریوت و پیکان به راحتی عبور کردند و نشان دادند که موشک‌های ایران از بهترین سلاح‌های دفاعی غرب (آمریکا بهترین‌هایش را به اسرائل داده بود) بهتر عمل می‌کند و آنها را به راحتی شکست دادند.

تفسیر سیاسی:

به نظر می‌رسد ”روسیه” پیش از حمله ایران به آمریکا و اسرائل و کل غرب (مستعمرات یهودیان)، این هشدار را داده بود که اگر قصد حمله اتمی به ایران را داشته باشند او نیز از سلاح اتمی استفاده خواهد کرد. این نکته مهمی است که من پیشتر در نوشته‌هایم اشاره داشتم که اسرایل از بمب اتمی استفاده خواهد کرد، مگر اینکه ایران نیز داشته باشد. حال به نظر می‌رسد ”روسیه به دلیل اینکه می داند شکست ایران شکست او هم هست”، مجبور به این کار شده.

لازم به توضیح است که در ابتدای جنگ غزه اشاره داشتم:

اگر کار به جایی برسد که اسرایل در غزه کاملا موفق بشود یعنی حزب‌الله و … و ایران را شکست بدهد؛ برای پیش‌گیری از این پیروزی، روسیه مجبور به دادن سلاح اتمی به ایران می‌باشدکه البته با کنترل و پرسنل روسی است زیرا استفاده از آن کار ساده‌ای نیست و آموزشی طولانی لازم دارد.

در حمله امروز؛ ایران نشان داد که نه تنها از جنبه سیاسی بلکه از جنبه نظامی نیز آینده‌نگری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی دارد، و در سطح جهانی عمل می‌کند.

آیا اسرایل حمله متقابل خواهد کرد؟

اگر امکان استفاده بمب اتمی و مغناطیسی یا سلاح‌های در این ردیف گسترده از اسرایل گرفته بشود آنگاه اسرایل به غیر از هواپیماها و شاید موشک چیز دیگری برای حمله به ایران ندارد که کارآیی آنها نیز با پرواز از روی چند کشور به نظر ممکن نمی‌رسد.

اما از جانبی ایران نشان داد که به سادگی می‌تواند حساس‌ترین نقاط اسرایل را هدف قرار بدهد و آنگاه مردمان اسرایل خسته و ناامید مجبور به ترک کشور خواهند شد.

توجه شود که ادامه چنین جنگی در منطقه باعث توقف کامل پروازهای تجاری و بسیاری فعالیت‌های دیگر می‌شود که اقتصاد همه منطقه (مخصوصا شیخ نشین‌ها) را مختل می‌کند؛ در نتیجه سوای از تهدید ایران به سایر کشور در بستن آسمان خود بر روی هواپیماهای جنگی اسرایل، خود آنان با کمال میل (از روی ناچاری) این کار را خواهند کرد.

بهم ریختن اوضاع اقتصادی منطقه که امکان اختلال در صادرات نفت را هم خواهد داشت غرب و در نتیجه اسرایل را مجبور به عقب نشینی خواهد کرد.

یعنی اسرائل نیز پیش از حمله باید آسمان کشورهای منطقه را ببندد و این یعنی ایران می‌تواند حمله متقابل را در زمان مناسب حتی پیش از حمله اسرائل انجام بدهد.

اما اینکه اسرائل بتواند با عبور از آسمان سوریه و عراق عملیاتی علیه ایران انجام بدهد غیر ممکن به نظر می‌رسد، و البته گرفتن مجوز از اردن و عربستان نیز ساده نیست، زیرا تهدید ایران برای پاسخ به آنها جدی است.

نظامی شدن ایران اجتناب ناپذیر بود!

چندین سال پیش نوشتم:

برای پیشرفت و در نتیجه مقابله با غرب دو راه هست.

۱- تقویت مالی. اما این کار ممکن نیست، زیرا ثروت غرب و نفوذ آن در جهان آنقدر زیاد است که ابدا به سایر کشورها مخصوصا از نوع ایران و … و حتی روسیه، (داستان چین دیگرگونه است)، اجازه هیچ رشدی را نمی‌دهد.

۲- نظامی. این امر تا حدی ممکن است و ایران می‌تواند روی این یکی سرمایه‌گذاری بکند.

اکنون پس از این مدت صحت نظرات من کاملا ثابت شده است.

نکته: تمام آنچه را که اشاره کردم “پیشتر نوشته‌ام”، در سایتم هست.

اکنون/ از امروز، به نظر می‌رسد اسرائل تمام نیرویش را برای نابودی و یا حداقل عقب راندن حزب‌الله به کار ببرد و او را تا حد معینی از مرزهایش دور بکند؛ ولی با توجه به موشک‌هایی که ایران به حزب‌الله داده، دیگر اینچنین امری ممکن نیست.

آشفته کردن درون ایران!

از طرفی اسرایل و غرب می‌خواهند نیرویشان را بر داخل ایران متمرکز بکنند. این کار با توجه به نیروی تبلیغاتی قوی آنها ( مانند داستان زن، فاحشگی، بردگی) اگر به خواهد به ثمر برسد، آنگاه راه دیگری برای ایران باقی نمی‌ماند که جنگ را دوباره شروع بکند، زیرا هدف غرب جنگ داخلی و تجزیه ایران است، و این را اکثریت قاطع ایرانیان نمی‌پسندند. پس تمام منطقه همانند آنچه در سطور بالا اشاره کردم زیر فشار قرار می‌گیرد.

نتیجه:

غرب هیچ راهی به جز مصالحه با ایران، روسیه و چین یعنی عقب نشینی ندارد؛ یا اینکه تن به یک جنگ اتمی تمام عیار آخرالزمانی بدهد.

غرب مدت‌ها است قدرت سلطه‌گری پیشین خود را از دست داده است و به سختی آخرین تلاش‌های خود را می‌کند. این تلاش‌ها را به درستی می‌توان به تلاش‌های شخصی که در مرداب افتاده تشبیه کرد که هرچه بیشتر دست و پا می‌زند بیشتر و زودتر فرو می‌رود.

بعد از ظهر

۱۴ آپریل ۲۰۲۴

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

اپسالا – سوید

فیسلوف صاحب مکتب

م. ح. بایگان

USAIran