نگاهی به توافق احتمالی میان ایران و آمریکا!


همین امروز صحبت‌ها بطور جدی حکایت از امضا توافق میان ایران و آمریکا دارد. در اینجا نگاهی می‌شود به نکات مهم در این رابطه:
۱- آنچه کاملا مشخص است آمریکا و اسرایل در دو حمله به ایران شکست نظامی سختی را متحمل شدند بطوریکه پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه از کار افتادند و مجبور شد نیروهایش را عقب بکشد و با استفاده از ناوهای هواپیمابر در دور دست‌های ایران عمل بکند. اسرایل نیز ضربات سختی خورد و دیگر توان جرات حمله به ایران را ندارد. شیخ نشین‌ها نیز اعتماد به قدرت نظامی آمریکا و اسرایل در دفاع از خودشان توسط این دو را از دست داده‌اند و خواستار پایان جنگ هستند.
نکته: از چندین سال پیش و همان ابتدا که ایران بستن تنگه هرمز را بیان می‌کرد نوشتم که آمریکا نیز در همه جای دریاهای دنیا ایران را محاصره می‌کند.
۲- شکست در این دو جنگ اختلافات درونی آمریکا و اسرایل (و جناح‌های مختلف درونی این دو کشور) را دامن زد.
۳- این شکست ضربه سختی به آمریکا و ترامپ بود و همانطور که همه رسانه‌های آمریکا و جهان نوشتند، این ناتان یاهو بود که ترامپ را با وعده شکست فوری ایران فریب داد. اما این شکست اعتبار ترامپ را کاملا زیر سوال برد و احتمال شکست او در انتخابات میان دوره‌ای را بسیار زیاد کرد.
۴- حمله ناگهانی به ایران و‌ کشتن خامنه‌ای که هم‌رهبر ایران بود و هم بسیاری مردمان در سایر کشورها برای او ارزش والایی قابل بودند و از طرفی یک آیت الله بود خطر انتقام از قاتلین یعنی ترامپ و نزدیکانش و ناتان یاهو و‌نزدیکشانش را حتمی کرده و این کار مسلما پس از پایان ریاست جمهوری ترامپ صورت خواهد گرفت پس ترامپ برای نجات جان خود و خانواده‌اش دنبال راه نجات است که مهمترین آن دوری از ناتان یاهو و کنار آمدن با ایران است تا همه گناهان برگردن آنها بیفتد.
۵- چندین سال پیش نوشتم: ایران قادر به مقابله اقتصادی با آمریکا نیست ولی در عرصه نظامی می‌تواند ضربات سختی بر آمریکا و اسرایل وارد بکند پس باید نیروی خود را در این راه بگذارد.
۶- از سال‌ها پیش از اختلافات درونی غرب میان جناح‌های مختلف مسیحی و یهودی نوشتم و تاکید داشتم: اسرایل را نمی‌توانید از طریق اقتصادی و یا نظامی نابود بکنید ولی با یافتن و دامن زدن به تضادهای مذهبی درون آنها و غرب می‌توان او را نابود کرد؛ مخصوصا اینکه اسرایل یک کشور کاملا مذهبی است و برای یک دین و توسط یک فرقه خاص یهودی صهیونیستی ایجاد شده است. اسرایل کشوری با سابقه واقعی و منطقی و انسانی همانند سایرین نیست.
۷- پیشتر نوشتم: تنها زمانی می‌تواند توافق صلح و همکاری میان ایران و آمریکا انجام بگیرد که قدرت اسرایل یا یهودیان صهیونیست در آمریکا کم بشود.‌ و اخیرا اشاره کردم که جناحی از یهودیان مسیحی در حال ثروتمند شدن در حد یهودیان صهیونیست هستند و اینکار قدرت آنها را بالا می‌برد.
۸- همین چند روز پیش در کمال شگفتی برنامه مناظره میان دو تن رهبران جناح طرفدار صهیونیسم و مخالف صهیونیسم در تلویزیون سوید انجام شد که نشانگر پایین آمدن سلطه صهیونیست‌ها در سوید و جهان و شروع انتقادات و برخوردهای جدی است.
۹- افشا کارهای تحت نام اپستین ولی در اصل اسرایل و سرمایه داران بزرگ یهودی صهیونیست حاکم بر آمریکا، روابط میان جناح‌های حاکمیت یهودی و مسیحی آمریکا را بسیار تیره کرد.
۱۰- چند سال پیش در مقاله ” جنگ پیرمردان یهودی” با اشاره به اختلافات از جمله کسینجر و جورج سوروس، آن را بررسی کردم و سپس با اشاره به صحبت‌های نماینده معروف ایرانی درون جناح جورج سوروس در آمریکا و رو‌در رو قرار گرفتن آنها، موضوع روشن شد. البته ایرانیان حتی در بالاترین سطح ادعای سیاسی بودن، متوجه این نکته نشدند و از روی نادانی نماینده جورج سوروس را عامل ایران می‌خواندند در حالیکه او نماینده جورج سوروسو از او حقوق میگیرد و حرکت او نشانگر تضاد درونی یهودیان بود و هست.
۱۱- پس از هشدار من که ترامپ پس از پایان دوره ریاست جمهوری دیگر قدرتی ندارد و آنگاه او و خانواده‌اش هدف قرار میگیرند؛ ترامپ با اینکار تا حدود زیادی جان خود و اقوامش را از انتقام خون خامنه‌ای و سران رژیم ایران نجات داد ولی ناتان یاهو و خانواده‌اش باید تا آخر عمر در بیم ترور به سر ببرند. این کار ترامپ اگر در ادامه نشان بدهد که از ناتان یاهو و اعمالش دوری گرفته به نوعی همه گناهان کشتار خامنه‌ای و سایر رهبران سیاسی و نظامی ایران و بسیاری جنایات دیگر بر گردن ناتان یاهو خواهد افتاد و او خانواده‌اش بطور بسیار جدی در خطر انتقام خون خامنه‌ای و سایرین قرار می‌گیرند.

نتیجه :
زمانی که کتابم تحت عنوان “عیسی مسیح و مادرش مریم یهودی نبودند بلکه آنها مندایی بودند ” را منتشر می‌کردم نوشتم: این کتاب جهان را تغییر خواهد داد. بسیاری پروفسورهای جهان این کتاب را بزرگترین کتاب جهان و یا بزرگترین انقلاب و … خواندند. و اکنون این نکته را ایجاد شکاف درون مسیحیت و‌ یهودیت ثابت شد.
همچنین نوشته‌های من در نشان دادن مستعمره بودن آمریکا، بعضی آمریکاییان را به تفکر و حرکت در مسیر استقلال (از اسرایل) درآورد هرچند هنوز شناخت کافی و درک و جرات بیان در حد من را نیافته‌اند.

۲۴ خرداد ۱۴۰۵
۱۴ ژون ۲۰۲۶
فیلسوف صاحب مکتب
م. حسن بایگان
اپسالا ـ سوید

چه کسانی پست‌تر هستند!


آنانی که برای میلیارد دلار جنگ به راه می‌اندازند صدها هزار انسان را می‌کشند و مجروح و آواره میکنند؛ در حالیکه می‌توانند صدها سال خود و خانواده‌شان با پولی که دارند زندگی مرفه داشته باشند؟
یا آنانی که برای چند دلار در خدمت دسته اول قرار می‌گیرند و امثال خودشان را به کشتن و فقر میکشانند؛ در حالیکه با همان مبلغی که دارند می‌توانند به زندگی متوسط خود ادامه بدهند.

۲۳ خرداد ۲۴۰۵
۱۳ ژوین ۲۰۲۶
فیلسوف صاحب مکتب
م. حسن بایگان
اپسالا ـ سوید

بررسی صحبت ترامپ آنگاه که می‌گوید حملات به ایران را به دلیل التماس‌های شیوخ انجام نمی‌دهد!

این صحبت ترامپ تا حدی درست است. یعنی شیوخ التماس کردند که به ایران حمله نکند زیرا آنها به عنوان تدارک کننده نیازهای آمریکا در منطقه مورد حملات تلافی جویانه ایران قرار خواهند گرفت اما!

ترامپ و اسرایل ابدا ارزشی برای این شیوخ قایل نیستند و همانطور که در همه رسانه‌ها آمد ترامپ به ولیعهد عربستان که فرد اول دارای قدرت آن کشور است گفت “بیا کون من را لیس بزن”؛ بقیه را حقیرتر از این یکی می‌بیند.

پس دلیل مهمتری هست و آن موقعیت آسیب پذیر ارتش آمریکا و التماس‌های اسرایل بود.

وضعیت خراب ارتش آمریکا در منطقه نیاز به توضیح ندارد و آنچنان درهم کوبیده شده‌اند و همچنان در تیررس هستند و کوبیده می‌شوند که آمریکا مجبور شده آنها را عقب ببرد ولی تا به کجا؟ در اردن نیز مورد حمله قرار گرفتند و حالا ایران بعضی کشورهای اروپایی را هم تهدید کرده که در صورت دادن امکان حمله امریکا از آنها به ایران؛ پادگان‌های آمریکا در آن کشورها را هم می‌زند.

اما داستان اصلی اسرایل است که در برابر حملات موشکی ایران تمام آن ابهت دروغین اش برباد رفت و مردمانش دیگر آن اعتماد به شکست ناپذیری و رویین تن بودن را از دست داده‌اند. اقتصاد و زندگی اسرایل توان ادامه اینچنین جنگ با ایران را ندارد مخصوصا که کاملا متوجه شده در صورت حمله به زیرساخت‌های ایران خودش نیز مورد حملات ایران به زیر ساخت هایش قرار می‌گیرد و در نتیجه حتی یک روز هم نمی‌تواند بدون برق و آب زندگی بکند.

حال باید دید که این مشکلات تا چه حد آمریکا و اسرایل را بیشتر رو در رو قرار می‌دهد و روابط آنها را خراب می‌کند و آمریکا مجبور می‌شود از زیر یوغ استعمار اسرایل و یهودیان صهیونیست حاکم بر کشورش آزاد بشوند.

ثروتمندتر شدن بعضی آمریکاییان مسیحی غیر صهیونیست در برابر یهودیان و مسیحیان صهیونیست به آنها اجازه می‌دهد تا در برابر این صهیونیست‌ها بایستند. من از سال‌ها پیش به تضادهای مذهبی در آمریکا و اروپا اشاره کردم و اینکه با دامن زدن به این تضاد آنها از درون تضعیف و شکسته می‌شوند و به نقش فلسفه خودم در این رابطه اشاره داشته‌ام که می‌توانید آنها را در نوشته‌های پیشین من بخوانید.

جمعه

۲۲ خرداد ۱۴۰۵

۱۲ ژون ۲۰۲۶

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

اپسالا ـ سوید

تطهیر و تقدیس جنایت از خود جنایت بدتر است!

آنانی که اعمال جنایتکارانه و غارتگرانه اسرایل و مستعمره‌اش آمریکا را تطهیر می‌کنند و موذیانه ایران را بدترین نشان می‌دهند دستشان به خون میلیون‌ها انسان و آوارگی و فلاکت ده‌ها میلیون دیگر که طی چندین دهه توسط اینها صورت گرفته، آغشته است. اگر اینچنین خودفروختگان یا نادانان و یا احمق‌ها و یا ضد بشرها (هرکدام معانی خود را دارند) از این جنایات حمایت نکنند دست آنها از جنایات کوتاه می‌شود.

اکنون در خود آمریکا نیز تعدادی صدای آزادی‌خواهی بلند کرده‌اند و از اعمال رهبران این جنایات دوری می‌جویند و من خوشحال هستم که رهبری اینکار با نوشته‌های من بوده است.

یهودیت که دین عرب‌ها (بادیه نشین‌ها) بوده و ریشه آن با اسلام و عرب‌های کنونی منطقه (شیوخ) پیوند دارد، شاید عقب افتاده ترین، بدترین و خشن‌ترین دین (فکر یا ایده) در زمان کنونی است که کاملا در تقابل با تمدن قرار دارد. تمدن لباس شیک پوشیدن نیست؛ تمدن فکر درست و انسانی و پیشرفته مطابق زمان است که در این دین یهود و طرفدارانش ابدا وجود ندارد.

فلسفه انسانی که من ارایه داده‌ام راه انسانی و تمدن است.

۲۱ خرداد ۱۴۰۵

۱۱ ژون ۲۰۲۶

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

اپسالا ـ سوید

آنها که خیانت کردند فرصت عذرخواهی را از دست ندهند!

تمام ایرانیانی که کمی احساس ایرانی بودن و انسان بودن دارند و همین چندی پیش در حمایت از بزرگترین جنایتکاران و دزدان/غارتگران تاریخ بشر (اسرایل و مستعمره‌اش آمریکا) و نوکرشان رضا صهیونیست فریاد حمله نظامی به ایران سرمیدادند؛ برای رهایی از این ننگ تاریخی خاین و ضد بشر بودن باید از گذشته خود رسما ابراز شرمساری بکنند و از هموطنان و اقوام خود معذرت خواهی بکنند.

تاریخ به وضوح نشان داد که حاکمیت ایران از جنگ گریزان بود و بارها که اسرایل و آمریکا از آنها کشته‌های مختلف نظامی و حتی علمی گرفت اقدامی نکردند تا اینکه آنها با یک حمله گسترده و کشتن خامنه‌ای و فرماندهان برجسته نظامی و خانواده آنها، نشان دادند که هدفشان تمامی ایران و نابودی این کشور تاریخی و از افتخارات بشری است.

پاسخ دلاور مردان سپاه و ارتش برای دفاع از جان خود و فرماندهانشان نبود زیرا آنها کشته شده بودند؛ بلکه حفاظت از کشوری تاریخی و مردمانش و جلوگیری از جنگ داخلی که کشتار میلیونی داشت؛ بود. آنها کاری کردند که در تاریخ ایران و جهان نوشته خواهد شد. زیرا مسیر تحولات سیاسی- تاریخی جهان را هم عوض کردند. آنها نشان دادند که برنامه ریزی خامنه‌ای و رهبران چقدر درست و در جهت منافع ایران بود.

در این میان اکثریت قاطع مردمان درون ایران نشان دادند که برخلاف سال‌ها تبلیغات و عملیات ضد ایرانی، کشورهای غربی؛ اما آنها آنقدر درک سیاسی داشتند که به حمایت از کشور و جناح وطن دوست/ملی‌گرای درون حاکمیت کشور وارد عمل بشوند و این تعداد اندک وطن فروش خارج کشور را رسوا و خلع سلاح کردند.

حالا آنها که در جهت خلاف منافع کشور زیر پرچم دشمنان ایران و انسانیت رفتند باید از خود شرم بکنند و اگر اندکی غیرت و انسانیت دارند با تمام وجود آن را نشان بدهند.

۱۹ خرداد ۱۴۰۵

۹ ژون ۲۰۲۶

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

اپسالا ـ سوید

اسرایل در تدارک حمله اتمی به ایران است! حاکمیت در ایران برای تامین امنیت مردمان باید بمب اتمی درست بکند!

تمامی شواهد نشان می‌دهد که اسرایل می‌خواهد جنگ را کش بدهد و در نهایت از بمب اتمی استفاده بکند.

از این جنایتکار که در طول تاریخ نمونه‌اش فقط خود یهودیان (بنابر نوشته مکتوب در عهد عتیق) بوده‌اند، هر جنایتی بر‌می‌آید. حتی کشتار یهودیان در جنگ دوم توسط خود اینها صورت گرفت؛ یعنی حتی به خودشان هم رحم نمی‌کنند و این نتیجه پیروی از افکار و تاریخ بسیار خشن و بینهایت عقب افتاده دین یهودی است.

رفتار اخیر اسرایل هشدار تمام عیار به ایران است که برای نجات جان میلیون‌ها ایرانی باید حتما بمب اتمی داشته باشد.

در مسایل نظامی توازن قوا امری پذیرفته شده در تمام جهان است. زمانیکه ایران با دو کشور کاملا بی رحم (آمریکا و اسرایل) که بویی از انسانیت نبرده‌اند و ده‌ها سال در تمام جهان جنگ‌به راه انداخته و میلیون‌ها انسان را کشته و ده‌ها میلیون انسان را ناقص عضو و بی خانمان کرده‌اند و دارای بمب اتمی هستند، درگیری نظامی دارد؛ پس برای توازن قوا داشتن سلاح اتمی امری عادی است که در این شرایط هیچ کشوری هم از نظر منطقی و عقلی و فلسفی و البته حق دفاع از خود، حق اعتراض به ایران را ندارد.

اگر اسرایل با بمب اتمی میلیون‌ها ایرانی را کشت؛ رژیم حاکم بر ایران نمی‌تواند خود را بیگناه نشان بدهد بلکه با تصمیم غلط و عدم شناخت درست این جنایتکاران در این جنایت و عدم تولید بمب اتمی شریک خواهد بود.

حاکمیت ایران پیش از اینکه در برابر هر کشوری مسیول و پاسخگو باشد در برابر مردمان خودش باید کاملا مسیول و پاسخگو باشد؛ و باید از قبل پیگیری‌های لازم را بکند وگرنه پس از حمله اتمی دیگر دیر شده است و کشورهای ضد بشر (آمریکا و اسرایل) پس از چنین جنایتی خود را پاسخگو به جهان نمی‌دانند و البته هیچ کشور و سازمانی هم نیست که آنها را محاکمه و مجازات بکند.

ایران تاکنون قصد تولید بمب اتمی را نداشت و محصولاتی هم که تولید کرده بود در حدی است که بیشتر کشورهای اروپایی (حتی سوید) در حد بالاتری از آن را دارند. ولی اکنون مجبور است و برای جلوگیری از فاجعه حمله اتمی اسرایل به ایران؛ باید بمب اتمی درست بکند. بمب اتمی ایران فقط برای نجات مردم ایران نیست بلکه در مسیر تغییر قدرت در جهان در خدمت همه جهانیان حتی مردم اسیر در آمریکا و اسرایل هم هست.

به اعتبار مقاله معروف ایرانی: بالاتر از سیاهی رنگی نیست یعنی اکنون ایران در بدترین شرایط ممکن است؛ و پس از تولید بمب اتمی بدتر از این نمی‌توانند بر سر ایران بیاورند بلکه احتمالا برعکس خواهد شد.

۱۹ خرداد ۱۴۰۵

۹ ژون ۲۰۲۶

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

اپسالا ـ سوید

شگردهای غرب پیش از ضربه زدن!

یکی از شگردهای غرب برای گمراه کردن حریف و ضربه را آسان زدن تظاهر به دوستی است؛ از موارد مشخص ضربه زدن به شاه و سرنگون کردن او با سفر رییس جمهوری آمریکا به ایران و نمونه دیگر رفتار با سرهنگ قذافی است.

حال با توجه به اعتراف اهل فن مبنی بر اینکه دست ترامپ در ملاقات با رهبری چین خالی بود و در این سفر ترامپ وجه خود و آمریکا را برباد داد؛ شاید هدف او ایجاد اختلاف میان چین و ایران و حتی شاید فراتر از آن جلب حمایت چین برعلیه ایران بود.

اما چین همانند قذافی و … ساده لوح نیست و به خوبی می‌داند شکست ایران در برابر آمریکا (اربابش اسرایل) شکست و نابودی چین را رقم می‌زند.

به نظر می‌رسد چین به خوبی توانست آمریکا و اسرایل را بازی بدهد.

اینکه تیم سرمایه‌داران همراه ترامپ چه برنامه‌های اقتصادی را پیش بردند معلوم نیست زیرا خبری در رسانه‌ها ندیدم که نشانگر کم اهمیت بودن آن است.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۵

۱۵ مای ۲۰۲۶

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

اپسالا ـ سوید

قوانین بین‌المللی درباره امثال تنگه هرمز چه می گویند؟

آیا این مسیر متعلق به سرزمین ایران است؟

اگر هست آیا ایران حق دارد سرویس بدهد و حق عبور بگیرد؟

در این صورت حمله نظامی به ایران به نام آزادسازی غیرقانونی است و باید بابت آن نیز خسارت بدهند!

دوشنبه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۵

۱۸ مای ۲۰۲۶

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

اپسالا ـ سوید

حضور ارتش پاکستان در عربستان به چه معنا است!

در اخبار دیروز عکس‌هایی از حضور جنگندهای پاکستان در عربستان منتشر شده بود.

اما نباید این حضور را به معنای آمادگی مقابله پاکستان با ایران دانست؛ بلکه پاکستان جایگزین آمریکا شده است و دست آمریکا از عربستان در حال بریده شدن است.

ضربات ایران بر پایگاه‌های نظامی آمریکا در شیخ نشین‌ها باعث فرار آمریکا از این کشورها به اسرایل شد. حال جای او را پاکستان گرفته یعنی اینکه دیگر آمریکا جایگاه اصلی را در عربستان ندارد.

ایران باید از این موقعیت استفاده بکند و شکاف میان عربستان با امریکا را با نزدیکتر شدن به عربستان و پاکستان بیشتر بکند. هرچقدر متحدان آمریکا و اسرایل در منطقه کمتر بشوند برای ایران و صلح در منطقه بهتر است.

سه شنبه

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۵

۱۹ مای ۲۰۲۶

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

اپسالا ـ سوید

آمریکا و اسرایل جرات حمله دوباره به ایران را ندارند!

پیش از جنگ رمضان(چهل روزه) نوشتم آمریکا و اسرایل حتی با کمک شیخ نشین‌ها توان حمله به ایران را ندارند زیرا اسرایل و شیخ نشین‌ها زیر ضربات ایران له خواهند شد. ولی اگر چنین بکنند دیوانگی محض و خودکشی است. آنها حمله کردند و ضربات سختی خوردند که بنابر اظهار همه اهل فن آنها شکست خوردند و هم‌اکنون شیوخ در پی دور شدن از آمریکا هستند.

اکنون اگر آمریکا حتی بدون اظهار علنی شرکت اسرایل و یا شیوخ؛ به ایران حمله بکند اسرایل با بدترین روزهای تاریخ خود روبرو می‌شود. و اگر آمریکا زیربناهای ایران را بزند ایران نیز هیچ چاره‌ دیگری ندارد مگر برای بقای خود زیر بناهای اسرایل (آب شیرین کن ها، برق، گاز، تصفیه خانه نفت و…) را بزند و این بلا را بر سر حداقل دبی بیاورد. در چنین شرایط این دو کشور در کمتر از یک روز در بدترین شرایط زندگی و در حد نابودی قرار خواهند گرفت.

و اگر اسرایل از بمب اتمی استفاده بکند ایران نیز اماکن نگهداری بمب‌های اتمی و آنچه تشعشعات رادیواکتیو ایجاد می‌کند را بمباران سختی خواهد کرد که نتیجه‌اش همانند بمباران اتمی باشد.

در هر جنگی موضوع بر این نیست که چقدر می‌توان ضربه زد؛ بلکه باید دید که آن طرف نیز چقدر می‌تواند بزند؛ به کجا می‌زند؛ و چقدر در برابر آن ضربات می‌توان دوام آورد.

آن دورانی که آمریکا و اسرایل بر سر ایران ضربه می‌زدند و ایران با ترکه نازک‌ بر پای آنها می‌زد، گذشت. ایران اکنون‌ برای بقای خود و بقای شرق و نجات انسانیت در جهان ضربات سختی بر سر آمریکا و اسرایل خواهد زد.

نکته:

توان نظامی آمریکا نسبت به جنگ رمضان بسیار کمتر شده است زیرا پایگاهای نظامی او در منطقه تقریبا نابود شده‌اند. اسرایل و شیخ نشین‌ها نیز گرفتار همین بلا شده‌اند.

از طرف دیگر احتمالا ایران نیروی دفاع هوایی بسیار قوی‌تری نسبت به جنگ قبلی پیدا کرده است.

پس اگر آمریکا باری دیگر فریب اسرایل را بخورد و به ایران حمله بکند شاید اینبار پرونده قدرت نظامی خود را در تمام جهان باید ببندد.

دو شنبه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۵

۱۸ مای ۲۰۲۶

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

اپسالا ـ سوید

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.