آیا در شرایط کنونی جهان ایران وارد جنگ مستقیم می‌شود؟

   سیاست‌های خامنه‌ای بسیار عاقلانه و زیرکانه‌تر از آن است که در مخیله حتی بزرگان سیاسی غرب بگنجد تا چه رسد به مردمان عادی ایران.

یک جنگ‌ بزرگ ضد استعماری، آزادی‌خواهی و استقلال طلبانه با قدرت‌های بزرگ و بسیار ثروتمند غربی در جریان است.

یا باید تسلیم شد و مستعمره غرب گردید!

و یا برای آزادی (به معنی واقعی با تعاریف دقیق سیاسی و نه کوچه بازاری که غرب برای فریب مردم در میان آنها رواج داده) مبارزه کرد، که به واسطه فشار استعمارگران و عوامل داخلی آنها (ستون پنجم دشمن) کار ساده ای نیست. اما با سیاست‌های حاکمیت ایران بزرگترین مشکل یعنی جنگ مستقیم از ایران دور شده و بلکه آنرا بر دوش غرب انداخته است. این یکی از هشیارانه‌ترین سیاست‌ها در جهان کنونی است که غرب برای مبارزه با آن با کمک عوامل داخلی به شایعه پراکنی و اشاعه دروغ می‌پردازد.

   در مسایل کنونی فلسطین و اسرایل؛ ایران هشیارانه از جنگ کناره گرفته و حتی می‌بینیم که سیاست خارجی فعالی در قبال صلح با همسایگان (که باعث تضعیف غرب و مخصوصا اسرایل گردیده) و … و حتی غرب در پیش گرفته است.

    ولی اکنون ایران می‌تواند و اجازه دارد (رسماً  بعد از پایان تحریم‌های سازمان ملل در یکی دو هفته گذشته) به هر کشوری که بخواهد سلاح بفروشد و در نتیجه امثال سوریه، یمن، لبنان، عراق و … که اکنون در مقابل اسرایل احتمال جنگ مستقیم دارند تقویت بشوند.

 از طرفی بسیاری نیروها مردمی را در کشورهای مختلف تحریک و یا سازماندهی بکند تا دولت‌هایشان را به تعطیلی و قطع روابط با اسرایل بکشانند که اینکار صورت گرفته حتی کشورهایی مانند مالزی، ترکیه و … که با ایران همگام نیستند به ناچار و بواسطه جو و حرکات ایجاد شده جهانی و فشار داخلی مردمان خودشان چنین کردند. بعضی حتی با آمریکا قطع رابطه می‌خواهند مانند عراق.

 این سیاست ایران بسیار دقیق و زیرکانه است و از عهده هیچ حزب یا سازمان ایرانی دیگری (ابدا و ابدا هیچ کدام زیرا هیچ نیرویی ندارند) بر نمی‌آید. هر گروه ایرانی دیگری که اکنون (بر فرض محال) به قدرت برسد در اولین قدم در مقابل غرب عقب نشینی خواهد کرد و همچنین فورا ایران تجزیه خواهد شد در این نکته (تجزیه ایران) ابدا نباید کمترین شکی کرد.

   غرب ضربه خورده از ایران، دست به تبلیغاتی زده و سعی دارد با کمک نیروهایش در ایران (ستون پنجم) انحراف فکری ایجاد کند و یک مبارزه بزرگ آزادی خواهی و استقلال طلبانه را در حد روسری و … پایین آورد. آنها اتهاماتی (بعضی مرگ‌ها) را به حاکمیت خامنه‌ای می‌زنند که هیچ عقل سلیمی آن را نمی‌پذیرد و از طرفی ابدا هیچ نفعی برای برنامه‌های خامنه‌ای در این شرایط جنگ‌های بزرگ ندارد.

   اکنون (از زمان جنگ اکراین و با جنگ اخیر فلسطینیان با اسرایل شدیدتر شده است) جهان در وضعیتی بسیار حساس و نزدیک به جنگ جهانی با استفاده از سلاح اتمی قرار دارد. می‌دانیم که غرب جنایتکار که دستش به خون ده‌ها و بلکه صدها میلیون نفر آغشته است بعضی جنگ‌ها را با چه نامی شروع کرد؛ مثلا به اصطلاح بهار عربی را با ادعای انتقام از خون ریخته شده یک سبزی فروش کنار خیابانی در تونس شروع کرد شخصی که حتی ممکن است خودشان کشته باشند تا این حرکت را شروع بکنند و در ایران و هرجای دیگری هم ممکن است چنین بکنند یعنی شخصی را بکشند و خون او را به گردن حاکمیت بیندازند. پس اینکه به دروغ بعضی چیزها را بزرگ بکنند امری عادی در سیاست غرب استعمارگر است. غربی که در عمل زیر کلید چند خانواده بزرگ ثروتمند یهودی صهیونیست (روت چایلد، والنبری …) است و ابدا از خود استقلال و آزادی ندارد و مستعمره به حساب می‌آید و مردم آن نیز بردگان عصر جدید.

اما مردمانی هم که سطحی نگر هستند و نمی‌توانند ریشه این اختلافات بزرگ جهانی را ببینند و … به این حرف‌های غربی‌ها باور می‌کنند و نمی‌دانند به کشورشان (ایران یا …) خیانت می‌کنند و ضربه می‌زنند. اینها فقط وقتی کار به پایان رسید آن را خواهند دید مثلا زمانیکه ایران گرفتار جنگ داخلی شد‌. همانند سال پیش که به دروغ جنبش – زن، زندگی، آزادی – نامیده شد در حالیکه در اساس و آنچه هدف غرب بود – زن، بردگی، استعمار – بود و به همین دلیل من از ابتدا و حتی روز پیش از شروع (که آنرا حدس زدم) و توسط غرب‌گرایان به راه افتاد، مخالف جنبش -زن، بردگی، استعمار – بودم.

۱ نوامبر ۲۰۲۳

۱۰ آبان ۱۴۰۲

امباله – اوگاندا

م. حسن بایگان

USAIran