تاریخ مختصر یهود بر مبنای عهد عتیق! آیا کشوری به نام اسرایل وجود داشته است؟

یهودیان اصیل عرب هستند و فلسطینیان اصیل یونانی!

اما چرا در غرب آن را اعلام نمی‌کنند؟

   حدود ۵ روز از حمله فلسطینیان به اسرایل می‌گذرد. و اسرایل با تمام توان به بمباران، کشتار پیر – جوان – کودک، قطع برق، آب، امکانات بیمارستانی و … غزه پرداخته است و ماجرا هر روز پیچیده‌تر می‌شود. در این میان بسیاری که اخیرا دین یهود را پذیرفته به اسرایل رفته، ساکنین محلی با هزاران سال سابقه سکونت را از خانه‌هایشان بیرون انداخته و آنان را جایگزین کرده‌اند آنقدر با تاریخ یهود بیگانه‌اند که بیشترین نفرت را نسبت به عرب‌ها ابراز می‌کنند، در حالیکه اگر این تاریخ را بدانند شاید تمام تصمیم‌هایشان عوض بشود.

   در این نوشته به بررسی مسیله از زاویه تاریخی – آکادمیک با استناد به عهد عتیق پرداخته می‌شود. لازم به توضیح است که بیشتر این نکات را پیشتر مفصل نوشته‌ام و در سایتم هست.

   در اینجا تاریخ یهودیان را می‌توان در چند مرحله دید. مسلما هر پدیده‌ای را می‌توان از زوایای مختلف دید. من با حدود ۶۰ سال بررسی عهد عتیق و کتب سایر ادیان و تواریخ دیگر، در اینجا قوم یهود را به شکلی دیگر ارایه می‌دهم که خواننده در حین مطالعه متوجه خواهد شد و ‌هر جا لازم آمد توضیحات این دسته بندی نیز ارایه می‌شود.

یهودیان اصیل، عرب هستند.

زبانشان هم با عربی یکی است با اندک تفاوت‌هایی که مثلا در زبان‌های پارسی، آلمانی، انگلیسی و … هست.

عرب معنی نژادی ندارد بلکه یعنی صحرا گرد یا بدوی.

به همین دلیل حد فاصل سرزمینی که آنها باید طی می‌کردند میان آب تا آب بود و آنها نباید از آب گذر می‌کردند. تا آنگاه داستان عبور یعقوب از آب پیش می‌آید و کشتی گرفتن او با فرشته/ خدا و … و اینکه پس از آن لقب اسرایل را می‌گیرد.

آنها به مصر می‌روند و پس از بازگشت موسی می‌میرد و یوشع جانشین او می‌شود. تا این مرحله یهودیان یک خدای واحد نداشتند بلکه هرکدام بتی به عنوان خدا برای خود داشتند. در اینجا یوشع به همه را تهدید می‌کند که یهوه خدای ما است و هرکس خلاف گوید کشته می‌شود.

نکته:

   اما دیده می‌شود که پس از اسارت آنها توسط بابلیان و هنگام آزادی آنها توسط کورش، یهودیان خواستار خدایانشان می‌شوند زیرا حس می‌کردند تحقیر شده‌اند و باید هرکدام خدای خود را داشته باشد. این نکته مشخص می‌کند که تا آن زمان نیز آنها هرکدام بتی برای خود داشته است. اینکه از چه زمانی بت‌های شخصی را کنار گذاشتند تاکنون بر من روشن نیست. اگر خود یهودیان می‌دانند، می‌توانند کمک کنند، سپاسگزار خواهم شد.

   نکته دوم اینکه یهوه خدای آنها نبود بلکه آن را از مردمان آن منطقه (منداییان) گرفتند من در کتاب “عیسی مسیح و مادرش یهودی نبودند بلکه آنها مندایی بودند” این نکته را روشن کرده‌ام.

   یوشع تصمیم به فتح فلسطین می‌گیرد. او با کمک یک فاحشه راه ورود به شهر  اریحا را فرا گرفته و پس از ورود به غیر از آن فاحشه و خانواده‌اش، تمام مردمان را بلااستثنا زن، مرد، پیر، جوان، نوزاد و … و حتی تمام حیوانات همه و همه را می‌کشند و بعد شهر را آتش می‌زنند، تنها آهن آلات را با خود بردند.

به دنبال آن عهد عتیق، چهار شهر دیگر را نام می‌برد که به همین ترتیب نابود می‌کنند.

توضیحات کامل این ماجرا در عهد عتیق آمده است. من نیز مفصل تر در جایی تحت عنوان “تقدیر جنایت از خود جنایت بدتر است” نوشته‌ام.

تفسیر این جنایت در رابطه با شیوه زندگی یهودیان و تفاوت آن با سایرین!

   در طول تاریخ جنگ‌های زیادی صورت گرفته و کشتارهای زیاد. اما چون آنها همه شهرنشین بودند و در پی ایجاد سلطنت یا امپراطوری در نتیجه به وجود انسان‌ها و مخصوصا دولت آن مردمان نیاز داشتند تا کار بکنند و بخشی از حاصل خود را به آنها بدهند. در نتیجه حمله کنندگان همه مردمان را نمی‌کشتند.

اما یهودیان که عرب/بیابان‌گرد/ بدوی بودند با شهر نشینی و مدیریت سرزمین رابطه نداشتند. آنها می‌خواستند تمام مردمان را بدون استثنا و هیچ رحمی (حقیقتا بی‌رحم‌ترین مردمان طول تاریخ بشر) بکشند تا بتوانند در زمین‌هایشان به زندگی نوع خود ادامه بدهند، بدون اینکه شخصی ادعای مالکیت بکند.

بدین ترتیب آنها در سرزمین فلسطین مستقر می‌شوند که شرح جنگ‌ها و … در عهد عتیق هست.

برمبنای عهد عتیق، ۱۰ قبیله از ۱۲ قبیله یهود (اسامی ۱۲ فرزندان یعقوب است) که در سرزمین فلسطین ساکن می‌شوند پس از چندی بدون اینکه دلیل آن ذکر بشود از بین می‌روند و تنها دو قبیله باقی می‌مانند که نام یهود نیز از این زمان به آنها داده می‌شود که نام یک قبیله از آن دو تا می‌باشد.

تا اینجا مشخص می‌شود که یهودیان به اسامی مختلف بنی اسراییل (که پس از دعوای یعقوب با فرشته و گرفتن این لقب بود)، سپس قوم‌موسی نام گرفتند، زیرا موسی آنها را رهبری کرد و آورد و البته بر مبنای متخصصین موسی کلمه‌ی مصری به معنی از آب گرفته شده است. اما پس از سکونت در فلسطین به آن ترتیبی که آورده شده و سپس از بین رفتن ۱۰ قبیله نام قبیله یهود بر آنها گذاشته می‌شود. و این خود مشخص می‌کند که آنها از نظر تعداد بسیار کم شده بودند.

پس این یک مرحله از زندگی یهودیان که بدان اشاره داشتم.

اشاره:

   پس از به اسارات بردن آنها به بابل (باب ال یعنی دروازه ال (خدا) و تمامی اسامی که ال دارند مانند اسرایل، میکایل و … از این مردمان است) و سپس آزادی به دست کوروش، آنها دیگر دارای کشوری مستقل نبودند البته در آن سرزمین‌ها مانند ده ها قوم و قبیله دیگر زندگی می‌کردند و دیگر اینکه به واسطه داشتن کتاب (عهد عتیق) از دیگران متمایز بودند.

   مرحله دوم دسته بندی که به آن اشاره کردم این مقطع است. یهودیان همراه بسیاری مردمان دیگر در آن منطقه با هم زندگی کردند و … به طوریکه هم اکنون بسیاری از فلسطینیان نه تنها از یهودیان ابدا بد نمی‌گویند بلکه اگر کسی هم بد بگوید با او برخورد می‌کنند؛ من بارها از فلسطینیان این را دیده‌ام. آنها می‌گویند ما قرن‌ها با هم زندگی کردیم و با هم مشکلی نداریم.

این را یهودیان اصیل ساکن فلسطین هم می‌گویند و بعضی از آنها تا حد مخالفت کامل با اسرایل و موجودیت آن حرکت می‌کنند.

   اما مرحله سوم با همین مشکل یعنی اختلاف میان یهودیان غیر اصیل و فلسطینیان شروع می‌شود امری که سابقه‌اش فقط چند دهه و‌ از زمان تاسیس اسرایل است.

حال نگاهی به فلسطینیان بیندازیم!

فلسطینیان که بودند؟

   تمام ساحل شرقی دریای مدیترانه از یونان کنونی تا ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین و مصر؛ یونانی نشین بودند و نام فلسطین از قوم پلستر و یونانی است.

اما اگر در غرب بگویند که فلسطینیان یونانی هستند و یهودیان عرب، شوک بر این مردمان و تمام زندگی آنها وارد می‌شود. زیرا اینها خود را مدیون تمدن یونانی می‌دانند و‌ متنفر از عرب‌. جالب اینجاست که بسیاری از یهودی (دینی) شدگان علنا نفرت خود را از عرب اعلام می‌کنند.

یهودیان غیر اصیل = یهودی دینی!

   هم اکنون اکثریت قاطع یهودیان غیر اصیل یا یهودی دینی هستند مثل بلوند، سیاه، چشم بادامی و هرکه غیر عرب است.

 یهودیان اصیل بیشتر همان‌هایی هستند که همواره ساکن فلسطین و آن مناطق بودند و اتفاقا هم اکنون نیز آنها با کشوری به نام اسرایل مخالف هستند و خواهان سرنگونی آن.

   پس از تشکیل اسرایل و مخصوصا در چند دهه اخیر این کشور سیاست جدیدی در پیش گرفت و تعداد زیاد افراد فقیر را از کشورهای مختلف با وعده خانه و پول به دین یهودی در آورد و به اسرایل آورد و اتفاقا همین ها بیشترین مخالفت را با فلسطینیان دارند و ضد عرب هستند و نمی‌دانند یهودی اصیل عرب است، حتی بیشترین خشونت و‌ جنایات توسط اینها صورت می‌گیرد.

خزر ها یا همان قزاق‌ها بیشترین تعداد یهودیان می‌باشند!

   خود یهودیان تحقیقاتی کردند و کتابی مفصل در باره قوم‌خزر نوشتند، مردمانی مغول و چشم بادامی در منطقه بالای کشور آذربایجان کنونی.

   این مردمان از جانب امپراطوری روم برای مسیحی شدن و از جانب مسلمانان برای مسلمان شدن تحت فشار قرار گرفتند. در نتیجه برای حفظ استقلال گفتند که یهودی هستند و سپس به فنلاند مهاجرت کردند و چون سرزمینی از خود نداشتند تجارت پیشه کردند و توانستند با وسایل خاص در سطح اروپا ثروتمند بشوند.

نکته:

دریای خزر که همان کاسپین و دریای مازندران است از نام آنها گرفته شده است.

این مردمان برخود نام اشکنازی نهادند که ابدا چنین قومی در عهد عتیق وجود نداشته است. در مقاله “آنتی سمیتیزم ترمی راسیستی است” توضیحات کافی داده‌ام.

این مردمان تاجر پیشه، توانستند به ثروتمندترین یهودیان (دینی) در همه اروپا و آمریکا تبدیل شوند. البته در طول زمان با مردمان محلی نیز وصلت کردند و بدین ترتیب است که چهره بعضی از آنها اثری مغولی ندارد ولی بعضی چهره مغولی دارند.

حال با این زمینه تاریخی مرحله سوم و چگونگی و دلیل تأسیس اسرایل را می‌توان حدس زد. کشوری توسط یهودیان دینی برای منافع یک عده سرمایه‌دار بزرگ ایجاد کردند.

۱۴ اکتبر ۲۰۲۳

۲۲ مهر ۱۴۰۲

کیتوامبا – کنیا

م. حسن بایگان

اشاره:

   به دلیل اینکه در سفر هستم بعضی امکانات مانند گذاشتن نوشته‌ها در سایتم و فرستادن آنها توسط ای-میل برای رسانه‌ها و … را ندارم. دوستانی ایرانی و غیر از کشورهای مختلف تماس گرفتند و نگران بودند. توضیحات را دادم. به همین دلیل در اینجا از شما تقاضا دارم در صورت تمایل نوشته‌های من را برای دیگران بفرستید.

   حتما متوجه هستید که من پیشتر این تقاضا را نکرده بودم. همچنین با بعضی اعلامیه ها یا … که توسط مراکزی مشکوک بدون نام منتشر می‌شوند و ساده لوحان را تحریک می‌کنند – اگر ایرانی هستید پخش کنید و …- مخالفت کرده‌ام. زیرا بیشتر اینها را غیر ایرانیان می‌نویسند. این گوشه‌ای از جنگ‌های تبلیغاتی، روانی و … در سیاست است.

با سپاس م. حسن بایگان

USAIran