ترور دونالد ترامپ!

رییس جمهوری پیشین آمریکا آقای دونالد ترامپ دیروز شنبه ۱۳ ژولای برابر با ۲۳ تیر ماه در حال سخنرانی برای انتخابات دوره آینده ریاست جمهوری آمریکا (مستقیم توسط رسانه‌ها پخش می‌شد)، هدف سوقصد با اسلحه گرم قرار گرفت که گوش راست او زخمی شد.

ظاهرا شخص شلیک کننده جوانی حدود ۲۰ سال بود و توسط ماموران در محل کشته شده است.

از انگیزه شخص هنوز اطلاعاتی در دست نیست ولی ظاهرا پیش از عمل خود فیلمی را در اینترنت منتشر کرده وعده یک اتفاق بزرگ را داده بود.

اما!

۱- آیا او تنها بوده؟

۲- آیا انگیزه‌اش شخص بوده؟

۳- آیا آنطور که بعضی اخبار می‌گویند او یک چپگرا بوده (معلوم نیست مقصود آنها از چپ گرا واقعا چیست)؛ و با دیدگاه سیاسی چپگرایانه چنین کرده است؟

۴- آیا شرکت‌های اسلحه سازی که از جنگ‌هایی که دمکرات‌ها به راه انداخته‌اند سودهای ده‌ها میلیارد دلاری می‌برند؛ وحشت داشتند که با روی کار آمدن ترامپ، جنگ‌ها پایان یابد (یا کاهش بگیرد) و داستان فروش اسلحه به فراموشی سپرده بشود؟

۵- اگر داستان ترور به واسطه فروش اسلحه صحت دارد، پس دست شرکت‌های اروپایی هم در کار است؟

۶- آیا آنطور که بعضی اظهار کرده‌اند؛ داستان ترور ساختگی/برنامه‌ریزی شده بوده است؟ امری که خیلی حساس است و نیازمند برنامه‌ریزی بسیار دقیق و تیراندازی بسیار ماهر را داشته و … و آیا خود ترامپ در جریان بوده یا نه و…

اما اگر چنین بوده، شخص شلیک کننده باید در اولین مرحله کشته می‌شد تا همه چیز مخفی بماند.

نگاهی به سیستم حاکم بر آمریکا!

با نگاهی به سیستم سیاسی در غرب (و در این مورد آمریکا) بهتر می‌توان به تحلیل وقایع این کشورها پرداخت.

در آمریکا دو حزب بزرگ وابسته به دو دسته سرمایه‌داران بزرگ، قدرت را در اختیار دارند و حاکمیت (سلطه تمام عیار بر مردم کاملا بی قدرت) میان این دو دست به دست می‌شود.

تا حدود همین ۱۰ – ۱۵ سال پیش تفاوت میان این دو حزب زیاد و در نتیجه آشکار نبود. ولی اکنون این اختلافات به تضادی بسیار حاد رسیده که شاید به جرات بتوان گفت به تضادی آشتی ناپذیر تبدیل شده است. این اختلافات پس از یک دوره کامل جنگ‌های گوناگون که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به طول کشید و در نهایت عامل اصلی غرب (داعش) در منطقه توسط ایران و سپس با همکاری روسیه به پایان خود رسید؛ شدت گرفت، که البته باعث رو در رویی غرب با روسیه نیز گردید. در همین رابطه اگر به صحبت‌های ترامپ در باره رابطه با روسیه و دوری از چین و در مقابل آن نظرات دمکرات‌ها توجه شود نکات مهمی روشن می‌گردد.

غرب در حال از دست دادن سلطه خود بر جهان است و همین باعث گردیده تا تضاد و درگیری‌های میان آنها روز به روز بیشتر بشود؛ تا جایی که احتمال جنگ داخلی در آمریکا مطرح شده و حتی ترامپ صراحتا تهدید کرد که اگر به ریاست جمهوری نرسد این جنگ و احتمالا تجزیه آمریکا صورت خواهد گرفت. نمونه آن را در پایان ریاست جمهوری ترامپ و حمله به کنگره و سپس محاکمات ترامپ دیدیم و اگر اینبار ترامپ به قدرت برسد باید شاهد محاکمه خانواده بایدن رییس جمهوری کنونی آمریکا بود.

   اکنون غرب درگیر بحران داخلی بسیار شدیدی است که روزانه شدت می‌یابد و احتمالا ترور ترامپ آن را تشدید خواهد کرد.

درون اروپا؛ درون آمریکا؛ میان آمریکا و اروپا؛ میان یهودیان صهیونیست؛ درون اسرایل و… تضاد و درگیری روزانه شدیدتر می‌شود.

۱۴ ژولای ۲۰۲۴

۲۴ تیر ۱۴۰۳

اپسالا – سوید

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

USAIran