جنگ مرگ و زندگی! نکته‌ای بر جنگ احتمالی شرق با غرب! جنگی برای رهبری جهان سنی!

   اگر جنگی میان ایران و اسرایل رخ بدهد جنگی خواهد بود تعیین کننده قدرت میان شرق و غرب. این جنگی خواهد بود که می‌تواند حیات روسیه (ایران، چین …) را به خطر بیندازد و در صورت شکست به شکست روسیه در اکراین بینجامد که عاقبت آن تجزیه روسیه خواهد بود، این نکته را مدت‌ها پیش نوشتم و آنها به خوبی بر آن آگاهی دارند. این جنگ مرگ و زندگی روسیه، ایران و چین و متحدانش است. و از طرفی همین ماجرا برای غرب خواهد بود.

   سوای کشورهایی که اعلام حمایت از شرق و یا غرب کرده‌اند پای کشورهایی به میان خواهد آمد که در محاسبات تاکنونی نیامده است. مثلا در این میان نیروهای ایران و روسیه که در آفریقا هستند می‌توانند از آن کشورها نیز به سوی اسرایل شلیک بکنند و یا به انواع مختلف منافع غرب را در کشورهای مختلف مورد هجوم قرار بدهند.

نکته!

   آنچه که همگان به آن اشاره دارند (اما نه با این صراحت و انشا که من اکنون می‌نویسم)، در این زمان برای ناتان یاهو و جناح اش، شرایط مرگ و زندگی است. پس او می‌خواهد به شکلی عمل بکند که یا پیروز بشود و یا همه نابود بشوند.

البته پیروزی برای ناتان یاهو به معنی پیروزی درونی است زیرا اگر همه چیز آرام بشود او را به دادگاه های داخلی اسرایل خواهند کشاند. یعنی او تضمین می‌خواهد که محاکمه و مجازات نشود.

از طرفی ماتان یاهو به عنوان جنایتکار جنگی نیز جایی در جهان ندارد. پس در این تنگنا می‌خواهد همه را با خود به جهنم ببرد.

محاکمه ناتان یاهو!

   پس شاید یکی از راه‌های بستن راه جنگ، محاکمه و بیشترین مجازات ممکن برای ناتان یاهو و اطرافیان او باشد؛ کسانیکه از ابتدا خواستار جنگ بودند و تلاش داشتند و دارند تا به هر طریقی و با فدا کردن جان مردمان جنگی به راه بیندازند.

رهبری سنی‌ها!

   انتخاب سنوار به عنوان مسیول سیاسی حماس کاری هشیارانه و ضربه بزرگی بود که تخیلات اسرایل و غرب را به هم ریخت.

اگر جنگ احتمالی میان ایران و اسرایل گسترش بیابد آنگاه اشارات سنوار به مردمان طرفدار فلسطین در نقاط جهان مخصوصا مسلمانان (سنی) برای منافع و مخصوصا امنیت اسرایل و اسراییلیان در جهان خطرات جدی خواهد داشت.

این جنگ می‌تواند سنوار را رهبر سنی‌های جهان بکند و تمام تلاش‌های عربستان، ترکیه و مصر برای رهبری جهان سنی را برباد بدهد.

۷ ژولای ۲۰۲۴

۱۶ امرداد ۱۴۰۳

اپسالا – سوید

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

USAIran