داستان اسناد اتمی ایران در تورقوز آباد نمی‌تواند واقعی باشد!

در همه جای دنیا زمانیکه چیزی سری است آن را در پادگان نظامی قرار می‌دهند.

حتی بیمارستان‌های ارتش جهت درمان افرادی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مخصوصا اگر چیزی مرتبط با مسایل نظامی باشد حتما در پادگان‌ها و حتی پادگان‌های نظامی خاص است.

اسناد اتمی در مرحله اول میان دانشمندان است و باید جایی باشد که توسط آنها مورد بررسی و تحقیق و گسترش قرار بگیرد اما اگر این اسناد کاملا سری و بالاتر از تدریس در دانشگاه‌ها است و باید برای مدتی در بایگانی باشد، حتما آن را در یک محل نظامی نگهداری می‌کنند و اگر از حساسیت بسیار زیادی برخوردار باشد آن پادگان را به شکل خاصی انتخاب می‌کنند.

نکته:

من این دروس را در سطح بسیار بالا با تدریس توسط بزرگترین پروفسورهای اروپا خوانده ام و اطلاعاتی تا این حد دارم که مثلا آنچه ناتان یاهو نشان داد در حد مدارس ابتدایی بود. و اینکه کدام قسمت عام است و در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و کدام قسمت در مکان‌های خاص است که هیچ کسی نمی‌داند کجاست و چه کارهایی در آنجا صورت می‌گیرد.

در اکثر کشورهای اروپایی تحقیقات بسیار سری بر روی نیروی اتمی حتی در جهت ساخت سلاح صورت می‌گیرد که فقط افرادی که آنجا کار می‌کنند و تعداد بسیار اندکی از آن اطلاع دارند. آن اماکن کاملا محافظت شده هستند. هیچ‌ شخص بدون مجوز اجازه ورود ندارد و اگر با مجوز خاص برای بازدید می‌رود محافظان آن اماکن تمام وقت حضور دارند. اجازه عکس گرفتن یا … ابدا وجود ندارد. اینها قوانین اولیه است.

اینکه چرا ایران به این نکات برای نشان دادن غیر واقعی بودن اسناد اشاره ندارد جای سوال دارد. همچنین اینکه اسرایل و سایرین همه چشم بر روی این واقعیات عیان می بندد کاملا سوال برانگیز است که هرکدام بنابر کدام صلاحدید اینچنین خود را به کوری و … می‌زنند.

۱۴ ژولای ۲۰۲۴

۲۴ تیر ۱۴۰۳

اپسالا – سوید

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

USAIran