دختر جوانی که از پیر شدگان در سیاست بیشتر می‌دانست!

دیروز اتفاق بسیار جالب و عجیبی افتاد!

دیروز بر حسب اتفاق در جایی با دختر جوان ۲۴ ساله‌ای آشنا شدم و بهرحال او‌ از زندگی خودش گفت. خیلی برایم جالب بود و او نیز که من را علاقمند یافت خیلی صحبت کرد و من او را تحسین می‌کردم. زیرا آنانیکه در کاری به موفقیات بالا دست می‌یابند از نوجوانی می‌دانند که چه می‌خواهند و در آن مسیر حرکت می‌کنند.

ابتدا صحبت از این کرد که او شرکت خودش را با حدود ۳۰ اسب دارد. گفتم اگر اسب‌های خاصی باشند سر به میلیون‌ها کرون می‌زند که تایید کرد.

گفت: از ۱۴ سالگی تصمیم خود را گرفت و مدرسه را رها کرد وارد بیزنس شد.

با سوالات من به اینجا رسیدیم که پدرش بیزنس خوبی در سطح جهان دارد پس او از کودکی در چنین محیطی بزرگ شد و آموزش‌های پایه‌ای و اساسی را از پدرش گرفت.

پس از صحبت‌ها از موفقیت‌های اقتصادی او‌ که آینده درخشانی برایش رقم می‌زند گفتم:

در جهان سرمایه‌داری غرب، سیستم هرمی است و لایه‌های مختلف دارد، پس برای بالا رفتن از یک لایه یا حد ثروت، باید بالاترها قبول بکنند و …

همه را می‌دانست. او حتی به صراحت گفت: تمام سیاسیون سوید و غرب (در حد تعیین کننده سیاست کشور) خریده شده‌اند و … و تمام آنچه را من از سال‌ها پیش نوشتم و بسیاری از به اصطلاح سیاسیون ایرانی ابدا عقل‌شان به آن نکات نمی‌رسید و فکر می‌کردند و‌ می‌کنند غرب دمکراسی است و احزاب و دولت برای خدمت به مردم هستند و … را می‌دانست و بیان کرد.

به او گفتم: اگر کسی تو را نشناسد و این حرف‌ها را در جایی بنویسی اتهام تیوری توطیه خورده و‌ تو‌ را متوهم می‌خوانند (همین اتهامی که سال‌ها پیش به من زدند) و در بهترین حالت تو را دارای افکار چپ می‌خوانند.

و ادامه دادم اما تو که در یک خانواده سرمایه‌دار بزرگ شده‌ای اینها را به عنوان دروس اولیه در کار/بیزنس فراگرفته‌ای، همچنین همه آنهایی که در این حد از سرمایه هستند با این واقعیات که ابزار کار آنهاست کاملا آشنا هستند.

البته من چیزهایی گفتم که مطمین بودم نمی‌دانست و حتی پدرش هم نمی‌دانست و او پذیرفت که ابدا با این دسته مسایل سیاسی سوید و جهان آشنایی ندارد زیرا از حد سرمایه آنها (لایه ای که آنها در آن قرار داشتند) بالاتر بود.

او گفت: حتما کتاب من در باره – یهودی نبودن عیسی مسیح- را خواهد خرید و با خانواده مطرح خواهد کرد.

اگر کسانی مایل هستند جهان و واقعیات غرب را بشناسند می‌توانند نوشته‌های من را در سایتم ویا در کتابهایم بخوانند.

در تیتر یکی از مقالاتم که در کتابی هم منتشر کرده‌ام نوشته‌ام:

دو دسته مردم فریاد دموکراسی سرمی‌دهند:

۱- آنانی که می‌خواهند مردم را فریب بدهند.

۲- آنانی که فریب دسته اول را خورده‌اند.

۲۷ ژولای ۲۰۲۴

۶ امرداد ۱۴۰۳

اپسالا – سوید

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

USAIran