مشکل اصلی هر کشور و جامعه‌ای؛ فکر/فلسفه غلط و عقب افتاده است!

سطح مباحث سیاسی به ابتذال کشیده شده است!

حتی در اکثریت کشورها مباحث تیوریک سیاسی برای حرکات سیاسی صورت نمی‌گیرد.

 این امر از غرب با طرح مباحث منحرف مخصوصا فلسفی و پیرو آن سیاسی (که هدف اصلی آنهاست) شروع و‌ مطرح شده و از طریق دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کشورهای دیگر/عقب مانده (که از خود چیزی ارایه نمی‌دهند و دنباله‌رو فلسفه‌ها و نظرات منحرف غرب هستند) و به تبع آن دولت‌های‌شان به انحراف و ابتذال کشیده شده‌اند.

اپوزیسیون این کشورها مخصوصا ایران نیز از این بلا/بیماری عقب ماندگی فکری- فلسفی- سیاسی به دور نیستند به ویژه آن دسته وابسته به غرب که عملا عامل این انحرافات فاجعه‌بار هستند. و حتی کار را به لومپنیسم زبانی و فیزیکی کشانده‌اند.

متاسفانه این دام بسیار گسترده توانسته اکثریتی را کور و منحرف بکند و تعداد پیروان لومپنیسم که در کارهای عملی (کارهای خشن) در خط مقدم قرار می‌گیرند، بسیارند. و اتفاقا همین افرادی که بدون فکر و‌ نگاه به آینده و زیر سوال بردن موارد؛ فورا وارد عمل فیزیکی می‌شوند برای کشور، جامعه و خودشان خطرناک هستند.

حرکت بدون فکر یعنی حرکت بدون برنامه و‌ داشتن هدف و پیش بینی آینده، کاملا احمقانه و خطرناک است؛ از آن حرکت و حرکت کنندگان باید ترسید و آنها را رها کرد.

این عقب گرد سیاسی و مطرح نشدن مباحث تیوریک و کشاندن مردمان به صحنه بدون هیچ توضیحی، تیشه به ریشه است. این بدترین نوع حرکت و حتی از آنارشیسم هم بدتر و خطرناک‌تر است.

تلاش من همواره در مقابل اینها بوده و هست و سعی دارم تا مباحث اساسی و ریشه‌ای تیوریک جهان و جوامع مانند روابط اجتماعی، تاریخ، سیاست، دین، فلسفه و … را مطرح کنم؛ اما فقط اندکی اهل علم و عقل متوجه آن هستند وگرنه عامه که در دام ابتذال افتاده‌اند از اهمیت آن غافل هستند. و البته اصل کار و تعیین کننده نیز این دسته دانشمندان بی طرف اهل علم و عقل هستند؛ هرچند زمان لازم دارد تا آنها خود را متشکل بکنند و‌ عملا وارد سیاست بشوند.

نکته مهم:

باید دید چند نفر متوجه این موضوع و اهمیت آن می‌شوند! این قضاوتی است که باید خود خوانندگان پس از خواندن این مطلب، در باره خودشان (دانش سیاسی خود) بکنند.

۷ اکتبر ۲۰۲۳

۱۵مهر ۱۴۰۲

نایروبی – کنیا

م. حسن بایگان

USAIran