نکات تاثیر گذار در امکانات و زمان خونخواهی ایران از اسرایل؟

   پس از قتل اسمع ال هنیه در تهران آقای خامنه‌ای اعلام خونخواهی کرد و تقریبا همه آن را تأیید کردند. اما اکنون که حدود ۱۳ روز گذشته هنوز عملی صورت نگرفته و بعضی شروع به آن کرده‌اند که عملی هم صورت نمی‌گیرد و یا در پی مصالحه هستند و اینکه کاری اندک و بی خطر صورت خواهد گرفت.

۱- فرض اینکه ایران با غرب مصالحه بکند در سیاست بعید نیست اما با چه قیمتی و اینکه در مقابل کوتاه آمدن آنها چه خواهند داد!

۲- مذاکرات صلح و نتیجه آن نیز مهم است و اگر حماس به توافق صلح برسد آنگاه احتمالا در انتقام ایران شرکت نخواهد کرد و در نتیجه نیروی زیادی از حمایت از حمله ایران کنار خواهند کشید.

۳- ایران مصالحه نمی‌کند و پاسخی سخت خواهد داد. در اینصورت دو‌ نکته اساسی وجود دارد:

اول – پاسخ سخت چگونه خواهد بود؟ پس باید آمادگی آن را ایجاد کرد و آنچنان نباشد که در نطفه خفه بشود که آبرو ریزی چند برابر خواهد بود.

دوم – در مقابل حمله ایران حمله یا حملاتی از جانب اسرایل و صد البته با کمک غرب صورت خواهد گرفت. پس برای دفاع در مقابل پاسخ دشمن نیز باید آماده بود.

اینکه دشمن با توجه به گستردگی حمله ایران و یا اینکه بخواهد جنگ را به همه منطقه یا جهان بکشاند نکاتی است که تعیین کننده نوع حمله ایران است که باید دفاع مناسب را ایجاد کند. برای دفاع مناسب شاید نیاز به سلاح‌هایی باشد که در ایران موجود نیست و باید وارد کرد.

۴- آماده کردن متحدان ایران از نکات مهم برای حمله ایران و دفاع در برابر حمله اسرایل و یا دقیق‌تر حمله غرب و احتمال تداوم جنگ است.

۵- ایران حمله‌ای می‌کند و اسرایل پاسخ می‌دهد و سپس ایران باید به آن پاسخ بدهد و این کار ادامه یابد. پس باید برای این واقعه نیز آماده شد.

۶- نکته دیگری که باید در نظر گرفت مراسم اربعین حسینی (چهارم شهریور برابر با ۲۵ آگست) است که تا پیش از پایان آن بسیاری نیروهای حاکمیت مشغول هستند و بسیاری در ایران نیستند.

نکته:

   حدود ۱۰ روز پیش یک فلسطینی فعال و … را دیدم و صحبت کردیم. هیچ عجله‌ای برای پاسخ ایران نمی‌دید حتی گفت: اگر ایران پنج ماه دیگر پاسخ بدهد عجیب نیست.

همیشه برای پاسخ به عمل زشت دیگران زمان هست؛ موضوع هشیاری انتخاب زمان مناسب، نوع مناسب و داشتن حامیان مناسب است. حتی باید از امکان شکاف انداختن در صفوف دشمنان بهترین استفاده را برد.

۱۲ ژولای ۲۰۲۴

۲۲ امرداد ۱۴۰۳

اپسالا – سوید

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

USAIran