فلسفه من کامل ترین است.

فلسفه‌ای کامل

من یک فیلسوف صاحب مکتب/ سبک کامل و کاملا مستقل هستم.

نظرات من منسجم، منطقی، معقول و علمی و حاصل تمام عمرم و تجربیات تاریخی بشر است.

این نظرات حلقه‌هائی زنجیروار نیستند بلکه حلقه‌هائی هستند که هرکدام می‌تواند مستقیما به سایرین وصل بشود.

با تمام افکار غلط که چون تاری تیره تنیده شده بر مغز بشر است، مخالفت می‌کنم.

از روش‌های خشن، بی مغز و غیر انسانی دوری گزیده‌ام.

در طول تاریخ بشر هیچ کسی (پیامبر، نبی، رسول، متفکر یا فیلسوف) در سطح من نیامده و نخواهد آمد؛ زیرا آنچه را که باید تا آخر حیات بشر به کار برود، گفته‌ام.

وظیفه دولت‌ها

وظیفه دولت‌ها این نیست که با استناد به نوشته‌ها، صحبت‌ها و یا رفتار افرادی درگذشته، برای مردم تعیین تکلیف بکنند. این حماقت و زورگوئی محض است.

وظیفه دولت‌ها نظم دادن و اجراء خواسته‌های متنوع مردمان، متناسب با زمان و مکان و همچنین ارتباطی صلح آمیز با سایر کشورهاست.

نگاه و رفتار انسانی

آنکه در برابر خود، انسان‌ نمی‌بیند، بلکه رنگ، دین یا پول را می‌بیند، انسان نیست.

آزادی چیست؟

هر کسی فریاد آزادی سرمی‌دهد ابتدا باید آزادی را برای خود معنا بکند!

او باید حداقل پنج صفحه راجع به آزادی بنویسد و اگر توانست خود را راضی بکند آنگاه آن را با چند نفر به بحث بگذارد و اگر توانست آنها را قانع بکند، آنگاه شروعی برای فریاد آزادی است.

دو گروه فریاد دمکراسی سر می‌دهند:

۱- آنانی که می‌خواهند مردمان را فریب بدهند.

۲- آنانی که فریب دسته اول را خورده‌اند.

این سرآغاز کتاب من با نام – فلسفه واقعی، فلاسفه کاذب، چرا افلاطون دمکراسی را بدترین سیستم نامید- می‌باشد.

افلاطون حدود ۲۳۰۰ سال پیش راجع به آزادی صحبت‌های خوبی نوشت؛ اما هنوز اکثریت وسیعی از مردمان کمترین درکی از آزادی ندارند یعنی حدود ۲۳۰۰ سال از عقل عقب هستند و درسی نگرفته‌اند.

اما در این میان بزرگترین گناه یا تقصیر بر عهده آن کسانی است که در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند ولی نمی‌توانند مردمان را با عقل و سیستم درست فکری آشنا بکنند.

بسیاری از آنها عقل و دانش واقعی فلسفی ندارند زیرا خودشان اسیر دست قدرتمندان/ثروتمندان هستند و شجاعت آزاد شدن و آزاد اندیشی را ندارند؛ پس آنچه راجع به آزادی می‌گویند دروغ و فریب است که در حد چنین افرادی باید گفت بزرگترین خیانت به عقل و انسانیت است.

نکته:

به اشاره دیروز من در باره – رابطه عقل و شجاعت – و اینکه کدام برتر است نگاه بکنید.

من در نوشته‌هایم به آزادی و رابطه آن با استقلال، انسانیت و … و ریشه‌های آنها اشارات دقیق فلسفی داشته‌ام که اگر شخصی نتوانست خودش راه به جایی ببرد می‌تواند از آنها کمک بگیرد.

آزادی رابطه نا گسستنی با استقلال دارد. کشوری که مستقل نیست (مستعمره است) به طور مستقیم از آزادی محروم شده است.

در کشورهای غربی که به ظاهر مستقل می‌باشند، به واسطه اینکه کنترل اقتصاد، بانک‌ها، تجارت، صنعت، سیاست، فرهنگ، امور آموزشی، قوانین اجتماعی و … در اختیار ثروتمندان متشکل در سازمان‌های مخفی و علنی است، به صورت مستقیم (اما ظاهرا مخفی) مردمان آزادی و استقلال ندارند.

 و تا چنین سیستمی هست، رسیدن به آزادی، حقوق بشر و… خواب و خیال می‌باشد. حتی جهت دادن به فریادهای/شعارهای مردمان (آزادی، دمکراسی، حقوق بشر و…) در دست حاکمان است.

یعنی همان داستان مولوی که طوطی در برابر آینه فکر می‌کند شخصی از نوع خودش با او صحبت می‌کند در حالیکه یک نفر در پشت آینه نشسته و با او صحبت می‌کند و کنترل عقل او را در دست می‌گیرد. این داستان و تفسیر مفصل آن را در مقاله مفصلی نوشته‌ام.

در اینجا با موضوع عقل و شجاعت برای برخورد با مشکل روبرو می‌شویم. سوالی که دیروز مطرح کردم.

فلاسفه کاذب غرب!

آنچه که به عنوان فلسفه، به‌ظاهر فلاسفه غرب، نوشته‌اند؛ دروغ‌هایی است برای اغتشاش فکری در جهات منافع سرمایه‌داران بزرگ غرب. همان سرمایه‌داران با گذاشتن اندکی پول آن کتب را به بیشترین زبان‌های ممکن ترجمه و منتشر کرده و می‌کنند و با اینکار هم اذهان مردمان را فاسد و منحرف می‌کنند و هم پول خوبی به دست می‌آورند.

پس بزرگترین خائنین به عقل و بشریت این فلاسفه کاذب و ترسوی غربی هستند.

متاسفانه ثروتمندان غرب تاکنون موفق بوده‌اند و توانسته‌ بودند دانشگاه‌های همه کشورها را فریب بدهند: که این افراد بهترین مغزهای متفکر جهان هستند؛ و البته اکثریت قاطع نیز یهودی‌اند؛ یعنی یهودیان تافته جدا بافته و مغزهای متفکر فرا انسانی هستند.

این یک شیوه بسیار زشت نژادپرستانه و البته اگر دقیق نگاه بکنیم به نوعی دین‌پرستانه است، زیرا این ثروتمندان به اصطلاح یهودی، دین‌اشان یهودی است و در اساس یهودیان عرب بودند.

اکنون با توجه به نوشته‌های فلسفی من بسیاری از اساتید دانشگاه‌های جهان آگاهی یافته و مجبور به پذیرش کاذب بودن این افراد شده‌اند و شجاعت پیدا کردند تا بنویسند. نوشته‌های آنها در این خصوص در حال شروع به انتشار است و مطمئنا به زودی مبارزه با فلاسفه کاذب غرب که در خدمت سرمایه‌داران بزرگ و ضد عقل و فلسفه و انسانیت قلم می‌زنند، فراگیر خواهد شد.

در نتیجه فلسفه من که واقعی، انسانی و بدون وابستگی به جنگ افروزان، دزدان بین‌المللی، جنایتکاران ثروتمند جهان است، در خدمت اکثریت مردمان جهان قرار خواهد گرفت.

انسانی که شجاعت ندارد به مرحله عقل نمی‌رسد!

برای پذیرش واقعیت یا رسیدن به عقل مخصوصا مقابله با دروغ‌هایی که به هر شکل در مغزها به عنوان واقعیات و یا چیزهای مقدس کاشته‌اند؛ باید شجاع بود!

فیلسوف واقعی باید شجاع‌ترین انسان‌ها باشد.

۷ سپتامبر ۲۰۲۴

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

اپسالا – سوید

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

شجاعت یا عقل، کدام برتر است!

در میان ترم‌ها و یا خصوصیات انسانی و رفتار با خود و دیگران دو چیز از همه برتر است، عقل و شجاعت.

اینکه عقل چیست پیشتر در مقاله – سن عقل، سن عقل سیاسی و سن عقل فلسفی- و سپس در یک مطلب کوتاه‌تر تکمیلی ( سن عقل اجتماعی و …) توضیح دادم.

درباره شجاعت بارها نوشتم و در بعضی مطالب دیگر نیز به آن اشاره داشتم.

اما عقل و یا شجاعت، کدام یک آن دیگری را پیش می‌برد؟

در اینجا این سوال را مطرح کردم تا اذهان تیز بشوند و سعی در یافتن جواب بکنند. تفکر در این نکته راه مستقیم و‌درست دانش زندگی و از جمله سیاست را نشان می‌دهد.

سیاست چیزی است که کنترل زندگی مردمان جهان را در تمام کشورها بلااستثنا در دست دارد و تا زمانیکه نتوانیم پاسخ معقول رابطه و برتری میان عقل و شجاعت را برای خود مشخص بکنیم درکی واقعی از زندگی و سیاست و تصمیم گیری معقول نداریم و رفتارمان از روی عقل و شجاعت نیست بلکه رفتاری کاملا گیج است.

هر چند پاسخ من در نوشته‌های عقل و شجاعت و سایر نوشته‌های فلسفی‌ام هست، اما در آینده یک بررسی مفصل در این رابطه ارایه خواهم کرد.

۶ سپتامبر ۲۰۲۴

۱۶ شهریور ۱۴۰۳

اپسالا – سوید

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

دلیل سکوت حامیان فلسطین در بیان حقیقت چیست؟

چرا این سخنرانان حامی فلسطین که به راحتی حتی می‌گویند: جهان در برابر جنایات اسرایل خاموش شده. ابدا نمی‌گویند که جهان خاموش نشده بلکه این غرب است که نه تنها خاموش است بلکه از آن فراتر دارد به اسرایل کمک می‌کند. و از طرف دیگر ابدا نمی‌گویند که ایران بود که از فلسطین حمایت کرد. اگر بعد از حمله اسرایل به غزه؛ ایران و نیروهای حامی‌اش از لبنان، عراق و یمن به حمایت از غزه به اسرایل حمله نمی‌کردند هم اکنون ماه‌ها بود که فلطسین وجود نداشت و در نتیجه شما هم برای تظاهرات بیرون نمی‌آمدید.

دلیل این کار شما چیست؟

چرا نقش ایران را مخفی میکنید؟

ایران بابت حمایت از فلسطین تحریم شده و فشارهای اقتصادی را تحمل می‌کند. و همچنین در رسانه‌های غربی نیز با انواع دروغ ها به او‌ حمله می‌شود و شما با سکوت خود به اسرایل کمک می‌کنید.

۴ سپتامبر ۲۰۲۴

۱۴ شهریور ۱۴۰۳

اپسالا – سوید

فیلسوف صاحب مکتب

م. حسن بایگان

رابطه سن با نگاه به انسان‌ها!


چقدر از رسیدن به این سن به واسطه دیدن زیبایی‌ها و شیرینی‌های کودکان و نوجوانان و جوانان خوشحال هستم. هر چند از همان دوران کودکی، کودکان را دوست داشتم اما آنچه اکنون در کودکان، نوجوانان و جوانان می‌بینم بسیار متفاوت است. اکنون هرگاه اینها را در خیابان می‌بینم عاشقانه نگاهم بر آنها ثابت می‌ماند. چقدر از دیدن آنها لذت می‌برم. فکر می‌کنم این بیشترین لذت زندگی است. و هرگاه خشونتی نسبت به کودکی می‌بینم اشک در چشمم می‌آید و قلبم می‌ایستد.
چگونه بعضی می‌توانند کودکان را بکشند!؟ چه چیزی انسان‌ها (این کودکان) را اینچنین پست و‌خونریز بار می‌آورد که دیگر مردمان، مخصوصا کودکان بی‌گناه و بی‌پناه را می‌کشند؟!
پاسخ:
دین و افکار فلسفی ضد بشری!

۱ سپتامبر ۲۰۲۴
۱۱ شهریور ۱۴۰۳
اپسالا – سوید
فیلسوف صاحب مکتب
م. حسن بایگان

USAIran