جنگ قوانینی دارد!

جنگ قوانینی دارد!
در حالیکه اسرایل نا امن به حساب می‌آید و مردمان آن در بیم و هراس از حملات به سر می‌برند. مردمان ایران با خیال راحت به کار و گردش می‌پردازند.
اکنون پایتخت ایران در امنیت کامل است اما پایتخت اسرایل زیر فشار جنگ و حملات نظامی و ناامنی تمام است. پس اسرایل در تنگنا و مرحله شکست قرار دارد. به خاطر جنایت کشتار چند مسیول سیاسی و نظامی نباید جنگ را به داخل کشور کشاند.
سفرهای توریتسی در ایران با خاطر جمعی صورت می‌گیرد اما اسرایل به تعطیلی توریستی کشیده شده است، منطقه جنگی به حساب می‌آید و سفر به آنجا یعنی ریسک مرگ.
پس این اسرایل است که شکست خورده است و با تمام توان سعی دارد ایران را به جنگ مستقیم و در نتیجه ناامنی در شهرها بکشاند.
در جنگ هیجان زدگی بدون فکر خودکشی است. باید با فکر عمل کرد. هیچ فرمانده نظامی تحت تاثیر احساسات کسانیکه عزیزان خود را از دست داده‌اند نباید دست به خودکشی نظامی بزند.
اسرایل دارد پاسخ جنایات خود را روزانه می‌گیرد و به قول معروف دارد زجرکش می‌شود. اسرایل برای فرار از مرگ راه چاره را در کشاندن ایران به جنگ مستقیم میداند. ولی تاکنون موفق نشده است.
نگاهی به وضعیت منطقه دیده می‌شود که اسرایل نتوانسته به مدیریت نظامی یمن آسیب برساند که یکی از دلایل مهم دوری مسیر است. اما لبنان که در همسایگی است ضربه پذیری بیشتری دارد و از طرفی ضربات بیشتری هم می‌تواند به اسرایل بزند.
نیروهای عراقی نیز بواسطه فاصله که بیشتر از لبنان و کمتر از یمن است عملکردی دیگر دارد.
ایران بواسطه فاصله زیاد و قوی تر بودن موقعیتش با آنهای دیگر متفاوت است.

قوانین جنگی به نفع ایران عمل می‌کند. سیاست فاصله گرفتن از جنگ مستقیم و جنگ فرسایشی در اسرایل بهتر است.

سوریه را باید برای بازپس گیری بلندی‌های جولان آماده بشود و جبهه بزرگ و مهمی را بگشاید زیرا اسرایل نمی‌تواند در چند جبهه بجنگد. انتظار آن بود که در همان دوران شروع جنگ غزه که نیروهای اسرایل درگیر آن قسمت بودند سوریه برای بازپس گیری سرزمین خود اقدام می‌کرد.

۱ اکتبر ۲۰۲۴
۱۰ مهر ۱۴۰۳
آستانه – قزاقستان
فیلسوف صاحب مکتب
م. حسن بایگان

USAIran