یک سال از نبرد غزه گذشت!


پس از حمله حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ اسرایل می‌توانست با مظلوم نمایی و سیاست بازی حمایت جهانی را به دست بیاورد و بیشترین برد تاریخی خود را داشته باشد و حتی از طریق فشارهای سیاسی (جهانی) اسرا را آزاد بکند و حماس را زیر فشارهای بین‌المللی قرار بدهد.
اما در عمل اسرایل به غزه حمله کرد و چند ده هزار نفر را کشت و صدها هزار انسان را آواره و بی‌خانمان کرد و نشان داد که هدف او اشغال آن منطقه و‌ ضمیمه کردنش به اسرایل بود. همچنین این شک را بوجود آورد که شاید از حمله اطلاع داشته و عمدا اجازه داده تا انجام بشود و بهانه‌ای برای کشتار و آواره کردن مردمان غزه و‌ تصاحب آنجا داشته باشد که این افکاری کاملا جنایتکارانه و غیر انسانی است که ریشه در پول، دین و کتاب به اصطلاح مقدس آنها دارد.
تقدیس جنایت از خود جنایت بدتر است!
این هدف اسرایل برای تصاحب غزه با حملات نیروهای مقاومت و حمایت مستقیم ایران به شکست انجامید وگرنه اکنون نه غزه وجود داشت و نه حتی ساحل غربی و هر دو به نام اسرایل رقم‌ می‌خورد و سازمان ملل نیز آنها را ضمیمه اسرایل می‌پذیرفت و لکه ننگی بر پیشانی تمامی کشورهای بی عمل می‌خورد.

اما؛
اختلافات درونی یهودیان در اسرایل و در دیگر کشورها، اختلافات درونی آمریکا، اختلافات درونی آمریکا با اروپا، اختلافات درونی اروپا و از طرف دیگر پیشرفت اتحاد میان جهان شرق، دلیل شکست نهایی آنها خواهد شد.

۷ اکتبر ۲۰۲۴
۱۶ مهر ۱۴۰۳
آلماتی – قزاقستان
فیلسوف صاحب مکتب
م. حسن بایگان

USAIran