نقش شخصیت در تاریخ!

نقش شخصیت در تاریخ!
نقش الیت یا نابغه یا نخبه در تاریخ!
آیا حسن نصرالله یکی از اینها بود؟
این دو ترم سیاسی از چند دهه پیش مطرح و مورد مطالعه و بحث آکادمیسین‌ها و سیاسیون قرار گرفته بودند که بیان آنها در اینجا ضروری نیست زیرا این دسته افراد با آنها آشنا هستند.
اما آیا حسن نصرالله در یکی از این دو قرار می‌گرفت و با حذف او‌ ضربه جبران ناپذیر بر حزب الله و جنبش مقاومت و در نتیجه ایران برعلیه اسرایل وارد می‌شود:
۱- حسن نصرالله شاید در مقام یک فرد سیاسی و احیانا نظامی جایگاه بالایی در این حزب داشت ولی از آنجا که او پایه گذار حزب‌الله و نگهدارنده اصلی آن نبود پس شخصیتی تعیین کننده در این حزب در جنبش مقاومت (لبنان، عراق، یمن و …) و سیاست ایران نبود. پس آنچنان شخصیتی نبود که با حذف او ایران، جنبش مقاومت و یا حتی حزب‌الله پایان یابد.
۲- الیت یا نابغه شخصی است که می‌تواند تیوری هایی بدهد و برنامه‌ریزی هایی بکند که در فکر دیگران ابدا نمی‌گنجد و آنچه ارایه می‌دهد تغییرات اساسی و زیربنایی در جهان ایجاد می‌کند. حسن نصرالله ابدا و به هیچ عنوان در چنین مقامی نبود.

حزب‌الله و‌ حسن نصرالله برای بررسی موقعیت جهان و پایین تر از آن یعنی در منطقه خود، نیازمند تحلیل‌های محققین دانشگاه‌های ایران و مشاوران ایرانی بود پس عملکرد او نتیجه افکار خودش نبود پس او ابدا الیت یا نابغه نبود.

در این عصر هیچ کشوری بدون داشتن دانشگاه‌های بزرگ و مشاورانی تحصیلکرده و آموزش دیده در موسسات تحقیقاتی بزرگ قادر به حرکاتی حساب شده نیستند، یعنی اعمال و سیاست‌های آنها و به تبع آن عملیات نظامی آنها بی برنامه و بی هدف است. هر چه دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی بزرگتر و پیشرفته‌تر باشند سیاست‌ها یا کارهای آنها به واقعیات نزدیکتر و احتمال پیروزی آنها بیشتر است. کشورهای عقب مانده کاملا بازیچه قرار می‌گیرند.

پس مرگ‌ حسن نصرالله فقط به واسطه اینکه غیر منتظره بود وقفه‌ای کوتاه در برنامه‌های مقاومت ایجاد می‌کند تا اینکه جانشین او معین شده و برنامه‌ها مطابق سیاست ایران پیش برود.
توجه شود: همواره اسرایل اشاره کرده که سر این داستان ایران است و باید او را نابود کرد یعنی آگاه است که مرگ امثال حسن نصرالله پایان کار نیست. اما برای رسیدن به مرحله پایان دادن به ایران (نابودی ایران) می‌خواهد ابتدا پر و بال او را بزند.
شاید با کشته شدن حسن نصرالله و رهبران نظامی حزب الله در سیاست و یا تاکتیک‌های ایران تغییر حاصل بشود. ولی اصل و اساس سیاست ایران که مستقل بودن و همگامی با چین و روسیه در پایان دادن به نظام تک قطبی یعنی حاکمیت یهودیان صهیونیست بر جهان و پایان دادن به سلطه دلار است اگر تغییر بکند و در مسیر پذیرش قدرت صهیونیستها در جهان بیاید، آنگاه شاید به ظاهر ایران کمی رونق اقتصادی بگیرد ولی به زودی پایان ایران رقم خواهد خورد و همین صهیونیست‌های حاکم بر غرب، ایران را به چند پاره یا چند کشور تقسیم خواهند کرد.

غرب (امریکا، اروپا، کانادا و … و زیر مستعمرات آنها یعنی ژاپن، کره، امارات، عربستان، اردن و …) مستعمره یهودیان صهیونیست هستند، چون هیچ مستعمره‌ای مستقل نیست، پس زمینه ای هم برای آزادی، حقوق بشر و … وجود ندارد.

۱ اکتبر ۲۰۲۴
۱۰ مهر ۱۴۰۳
آستانه – قزاقستان
فیلسوف صاحب مکتب
م. حسن بایگان

USAIran