توفان نوح و عقل!

   در سفرهایم به کشورهای آسیای شرقی، آفریقا، آمریکای مرکزی و … حیواناتی را دیدم که ابدا در منطقه خاورمیانه و آنجایی که توفان نوح آمد وجود نداشتند.

با خودم فکر کردم:

   بیچاره نوح چقدر زحمت کشید تا همه موجودات جهان را (بر مبنای نوشته عهد عتیق) نجات داد، برای اینکه قرار بود باران همه موجودات جهان و انسان‌ها را نابود کند و یهوه و نه خدا (چرا که یهوه و الله با خدا که ساخته ایرانیان بود کاملا متفاوت هستند) به او گفته بود از هر حیوانی یک جفت را در کشتی بگذار.

نوح هم مجبور شد به استرالیا، آمریکا (کاشف اولیه این قاره‌ها او بود و اولین کسی بود که دور دنیا را با کشتی گشت و بسیاری نقاط جهان را کشف کرد)، آفریقا و جزایر کوچک و بزرگ دنیا برود و‌ دایم در جهان در حال سفر باشد تا همه آنها را جمع آوری بکند و به محل زندگی خود بیاورد.

   او مجبور بود تنهایی یک کشتی بسازد که حداقل چند صد متر طول و چند طبقه داشته باشد، بی دلیل نیست که صدها سال عمر کرد. فقط مشکل آنجا بود که آن حیوانات بیچاره نمی‌توانستند این‌همه عمر بکنند که آن را هم به قدرت یهوه/الله حل کرد.

   آنها را آورد داخل کشتی و چون قرار بود ماه‌ها باران ببارد و آنها روی آب سرگردان باشند در نتیجه برای حیوانات گوشتخوار یک عالمه گوشت آورد، البته به صورت حیوان زنده وگرنه گوشت خراب می‌شد، اگر چنین نمی‌کرد گوشتخواران پس از کمی گرسنگی سایر حیوانات را درهمان کشتی می‌خوردند.

او همچنین برای علف خواران دنیایی علف آورد، فیل، کرگدن و زرافه خیلی خوراک می‌خورند. گاو، گوسفند و … هم دایم در حال نشخوار هستند.

خلاصه یک باغ وحش بسیار بزرگ در یک کشتی درست کرد و مشکل همه حیوانات دنیا را برای زندگی طولانی در آن کشتی حل کرد؛ امری که حتی امروز از عهده هیچ کشوری با هر میزان ثروت هم بر نمی‌آید.

یک استخر بزرگ هم درون کشتی درست کرده بود تا رفع تشنگی بکنند و …

برای همه هم توالت مجزا گذاشته بود.

عقل هم چیز خوبی است.

   آنهاییکه هنوز این داستان‌های انسان‌های چند هزار سال پیش را با تمام وجود می‌خوانند و کمی هم به عدم امکان آنها و‌ مسخره بودنشان فکر نمی‌کنند و آن کتب را نفی نمی‌کنند، اگر بزرگترین عالمان علوم باشند یا شاهان کشورها (انگلیس، سوید و…) یا روسای جمهوری یا … باشند، در این مورد بی عقل یا احمق هستند. چنین افرادی که در قدرت سیاسی نشسته‌اند برای کشورهای خود و دیگران و در کل جهان و بشریت فاجعه هستند. آنانی هم که این فاجعه را (در همین زمان حاضر) نمی‌بیند از آنها بدتر و پایین تر/احمق‌تر می‌باشند.

۲ سپتامبر ۲۰۲۳

۱۱ شهریور ۱۴۰۲

اپسالا – سوید

م. حسن بایگان

USAIran