بریکس + اتحادیه شانگهای و کنفرانس برتون وودز!

   یکی از دستور کارهای بریکس و اتحادیه شانگهای باید در خواست حقوق مادی (پولی) کشورهای عضو از آمریکا باشد.

   آمریکا در کنفرانس برتون وودز به مجموعه‌ای از کشورها و جهان تعهد/ تضمین رسمی و بین‌المللی داد که با قبول دلار به عنوان ارز بین‌المللی هرگاه آنها بخواهند در مقابل دلارهایشان، طلا با نرخی که معین شده بود، بدهد.

آمریکا پس از چند سال یک طرفه و بدون توافق دیگران و یا حتی کمترین نظرخواهی از آنها، از معاهده بیرون رفت. در حالیکه از نظر قانونی ابدا حق اینکار را نداشت و قانونا موظف به اجرای تعهدات است و این خروج به هیچ‌وجه قانونی و قابل قبول نیست و آن تعهد همچنان باقی و قابل اجرا می‌باشد.

   آمریکا برای ترساندن دیگران و اجبار آنها به سکوت در برابر این خلاف بزرگ؛ نیروهای نظامی خود را (که به واسطه همین پول‌های غیرقانونی) توانسته بود به میزان بسیار زیاد تقویت بکند، در مقابل کشورهای جهان گذاشت و با ایجاد ترس و وحشت آنها را وادار به سکوت کرد.

پس آمریکا ضمن سرقت، تهدید به جنگ و مرگ/کشتار هم کرده و از این بابت نیز قابل محاکمه است.

نکته:

   باید توجه کرد که این پول‌های سرقت شده به جیب همه مردم آمریکا نرفته است بلکه این فریب و توطیه کار یک عده اندک سرمایه‌داران بزرگ بوده که ثروتشان افسانه‌ای شده و در نتیجه اینکه کشورهای جهان خواستار طلا در برابر دلارهایشان باشند؛ وظیفه خود دولت آمریکا هست که در مرحله اول پرداخت طلا را از این سرمایه داران بخواهد و نه آنچه ثروت عموم مردم آمریکاست.

   اکنون دارد زمان بازپس گیری تمام ثروتی که آمریکا از کشورهای جهان با فریب، شارلاتانی، زور و … گرفته، فرا می‌رسد.

ضروری است تا بریکس و اتحادیه شانگهای برای بررسی امکان/راه‌های پس دادن دلارهای کاغذی آمریکا و گرفتن طلا به جای آنها با نرخی که در کنفرانس برتون وودز تصویب شد، گروه‌های کاری تخصصی تشکیل بدهند.

۲۲ اگست ۲۰۲۳

۳۱ امرداد ۱۴۰۲

اپسالا – سوید

م. حسن بایگان

USAIran