چه کسانی با عنوان فیلسوف ضد فلسفه، عقل و انسانیت می‌نویسند!

   چند سال پیش ایران بودم. یک روز غروب در منطقه سعادت آباد یک کتاب‌فروشی دیدم وارد شدم کتابی دیدم تحت عنوان دهان پر کن انسان خردمند از همین آقای حراری. با خوشحالی از اینکه کسی راجع به خرد نوشته آن را برداشتم و با خواندن چند صفحه در حدود ۱۰ دقیقه فورا متوجه حیله‌گری و فریب نهفته در آن شدم. خیلی عصبانی شدم به طرف خانم فروشنده رفتم و گفتم: خانم این کتاب مزخرف چیست که مجوز چاپ و نشر گرفته اما بسیاری کتب ارزشمند نه!

گفت چگونه است؟

همان دو سه صفحه را نشانش دادم و توضیح دادم این کلمات یعنی این و این.

رنگ از رویش پرید پرسید. نام شما چیست؟

گفتم: حسن بایگان.

نام من را وارد کامپیوتر کرد. و گفت. ما شما را می شناسیم . ما خودمان در هییت مدیره نشر کتب هستیم. و با این مسیله برخورد خواهیم کرد.

نکته:

خانم ابدا تیپ حزب الهی نداشت بلکه برعکس. ضمنا معلوم بود که نام من فقط در لیست سازمان‌های امنیتی ایران و جهان نیست بلکه در ارشاد و بسیاری مکان‌های دیگر هم هست.

   روز بعد خودم از رادیو ایران شنیدم که همین انجمن ناشران ایران (و نه ارشاد اسلامی و …) این کتاب را ممنوع کرده است. البته اینکه آنها به این شکل این کتاب را ممنوع کردند خوب نبود و شاید مردم بیشتر علاقمند به مطالعه آن شدند. در کنار آن کتاب‌های من در ایران ممنوع است حتی کسی حاضر نیست به طور مخفی آنها را پخش بکند در حالیکه تمام موسسات علمی و کتابخانه‌های بزرگ و مهم ایران من را می‌شناسند و بعضی از آنها کتاب‌های من را آنجا گذاشته‌اند.

نکته:

   حتی ناشران خارج از کشور که ادعای مبارزه با سانسور را دارند حاضر به چاپ و نشر کتاب‌های من نشدند زیرا می‌دانند در غرب نیز آزادی بیان خط قرمز دارد و اگر کتب من که ریشه افکار فاسد و جنایات غرب مسیحی صهیونیستی را روشن می‌کند نشر دهند همین سرمایه‌داران غرب پوست از تنشان می‌کنند و آنها را به خاک سیاه می‌نشانند.

   متاسفم که نوشته‌های هدفمند این دسته حقه باز و عوامل سرمایه‌داران یهودی صهیونیست هنوز می‌توانند افکار مردم جهان را شستشو بدهند و پول هم بدست بیاورند.

   من در کتابی تحت عنوان (فلسقه واقعی، فلاسفه کاذب، چرا افلاطون دمکراسی را بدترین سیستم نامید)؛ همه این حقه‌بازان (فروید، مارکس، هگل، هوسرل، هایدگر، حلقه فرانکفورت، مدرسه بوداپست و …) را رد کردم. این کتاب من مورد علاقه تمام پرفسورهای علوم انسانی کشورهایی که با آنها صحبت کردم قرار گرفت تا جاییکه بالاخره مجبور شدند متن آن رادر دانشگاه ها تدریس بکنند. در آنجا تقریبا تمام این فلاسفه قرون اخیر را که در خدمت سرمایه داران هستند افشا کردم و در بسیاری مقالات دیگر به این نکته اشاره داشتم.

   سرمایه‌داران بزرگ با ترجمه و نشر کتب عوامل خودشان همانند ادیان به مغز شویی پرداخته اند. در مطلبی که چند روز پیش منتشر کردم اشاره به این نکته داشتم که با زیر سوال رفتن ادیان برای شستشوی مغزی آنانیکه با ادیان مخالف هستند، از شیوه فلسفی استفاده می‌کنند، درحالیکه آنچه آنها می‌گویند و می‌نویسند کاملا ضد عقل و فلسفه و انسانیت است.

۱۸ آگست ۲۰۲۳

۲۷ امرداد ۱۴۰۲

اپسالا – سوید

م. حسن بایگان

USAIran